همشهری آنلاین: غلامعلی حداد عادل، نماینده مردم تهران تعدد نامزدهای اصولگرا را زمینه‌ساز شکست اصولگرایان در انتخابات دانست و گفت: نباید فتنه 88 را فراموش کنیم؛ آنها که آن فتنه را آفریدند این روزها به جای عذرخواهی از ملت به خاطر تهمت ننگین تقلب در انتخابات، ادعای طلبکاری هم می‌کنند.

مهر نوشت: غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در اولین نطق خود پس از گشایش نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: چون این اولین بار است که پس از گشایش مجلس نهم فرصت نطق پیدا می‌کنم، وظیفه خود می‌دانم از مردم تهران، ری، شیمرانات و اسلامشهر که با رای بالا اعتماد خود را به اینجانب ابراز داشتند، تشکر کنم.

حداد عادل با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آتی، انتخابات را یک گذرگاه مهم و خطیر در مسیر انقلاب دانست و گفت: ملت ایران در ماه‌های آینده برای حضور در صحنه انتخابات ریاست جمهوری سال 92 آماده می‌شود. انتخابات ریاست جمهوری هم فرصتی است برای ملت تا با وحدت و بصیرت وفاداری خود به اسلام، انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری را به اثبات برساند و هم فرصتی است که دشمنان را برای توطئه و ایجاد فتنه به طمع بر می‌انگیزاند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم تاکید کرد: از هم اکنون باید گذشته را چراغ راه آینده کنیم. حوادث 16 سال گذشته را باید به یاد آوریم. نباید کاری کنیم که مخالفان اصولگرایی با هر نام و عنوان اختیار این کشور را بدست گیرند. نباید فتنه 88 را فراموش کنیم. آنها که آن فتنه را آفریدند این روزها به جای عذرخواهی از ملت به خاطر تهمت ننگین تقلب در انتخابات که بر دامن نظام بستند، ادعای طلبکاری می‌کنند. مخالفان اصولگرایی از تفرقه در میان اصولگرایان خوشحال و به پیروزی خود امیدوار می‌شوند.

حداد عادل تصریح کرد: تعدد نامزدهای اصولگرا می‌تواند خدایی ناخواسته زمینه شکست در انتخابات شود. در انتخابات باید آرمان‌گرایی و واقع‌بینی را همان‌طور که مقام معظم رهبری در دیدار ماه مبارک رمضان خود با مسئولان کشور توصیه و تبیین کردند توأمان مدنظر داشته باشیم.

حداد عادل در بخش دیگر سخنانش با اشاره به تحریم‌های اقتصادی، وظیفه حکومت اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه را مدیریت درست و هماهنگ خواند و گفت: چنین است که مقام معظم رهبری هشدار می‌دهند که از تنش‌زایی و سر و صداهای کم‌فایده بپرهیزید. دشمن می‌خواهد فشار اقتصادی را با بحران سیاسی توأم و تکمیل کند. ما باید به هوش باشیم و در دام او نیفتیم و در زمین دشمن بازی نکنیم. منازعه و کشمکش در داخل کشور عزت و اقتدار سیاسی ما را از میان می‌برد و این همان چیزی است که مستکبران عالم و مخالفان بیداری اسلامی در پی آنند تا جمهوری اسلامی الگوی دیگران نشود.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی، قانون بودجه را در دستور کار آینده خود دارد، تأکید کرد: لازم است بودجه سال 92 با واقع‌بینی کامل و تدبیر کافی تنظیم و تصویب شود. مجلس نباید با تکیه بر درآمدهای کاذب و مشکوک، هزینه‌های قطعی در بودجه وارد کند. دولت هم باید به آنچه در مجلس به تصویب می‌رسد در حد وصول درآمدها عمل کند. مجلس باید نسبت به تورم و گرانی و سختی معیشت مردم خصوصاً حقوق‌بگیران کم‌درآمد توجه داشته باشد. ما نماینده مردم هستیم و باید به مشکلات مردم توجه کنیم.

نماینده مردم تهران همچنین با اشاره به مسائل سوریه خاطرنشان کرد: همه شاهدیم در حالی که اسرائیلی غاصب در امنیت به سر می‌برد سوریه به جرم مقاومت به دست ارتجاع عرب و با صرف دلارهای نفتی مورد هجوم و حمله قرار می‌گیرد. دولت‌های غربی که شعار حمایت از دموکراسی می‌دهند هیچ توضیحی نمی‌دهند که طرح بشار اسد چه مغایرتی با موازین دموکراسی دارد اما مرتب پول و سلاح در اختیار سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهند و به نام اسلام و به نام جهاد در سوریه کشتار کنند و موجبات امنیت، آسودگی و خوشحالی اسرائیل را فراهم سازند.

کد خبر 197272
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز