همشهری آنلاین: یک عضو کمیته پیگیری آزادی گروگان‌های ایرانی در سوریه با بیان این‌که «خطر از گروگان‌ها برطرف شده و آن‌ها در سلامت کامل هستند» گفت که مجلس در راستای پیگیری‌های خود برای آزادی این گروگان‌ها احتمالا به ترکیه و قطر سفر خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در توضیح آخرین وضعیت پیگیری‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای آزادی گروگان‌های ایرانی در سوریه گفت: پیگیری‌های خوبی از کانال‌ها مختلف در وزارت خارجه و مجلس برای آزادی گروگان‌های ایرانی انجام شده است که طبق آخرین اخبار خطرات از جان زائران ایرانی گروگان گرفته شده در سوریه رفع شده و آن‌ها در سلامت هستند و اکنون بحث در مورد آزادی این گروگان‌های مطرح است.

وی در عین حال با بیان این‌که «نمی‌توان زمان مشخصی را برای آزادی گروگان‌های ایرانی اعلام کرد» اظهار کرد: ممکن است گفت‌وگوها برای آزادی گروگان‌ها طول بکشد اما باز هم این گفت‌وگوها پیشرفت‌های خوبی داشته است که امیدواریم هرچه زودتر آن‌ها به آغوش خانواده‌های‌شان باز گردند.

وی با بیان این‌که «پیگیر‌ی‌ها و گفت‌وگوهای مجلس برای آزادی گروگان‌ها هماهنگ با وزارت امور خارجه انجام شده است» گفت: مجلس از کانال‌ پارلمان‌ها و شخصیت‌های سیاسی پیگیر آزادی گروگان‌های ایرانی در سوریه است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان این‌که «احتمال سفر به کشورهای ترکیه و قطر برای پیگیری آزادی گروگان‌ها ایرانی در سوریه وجود دارد» گفت: هیات پارلمانی به محض اعلام آمادگی این دو کشور سفر خود را انجام خواهد داد، ولی امیدواریم سفر هیات پارلمانی برای بازگرداندن گروگان‌های ایرانی سوریه به کشور باشد.

 

کد خبر 196798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز