بروجرد: ازدحام میوه فروش‌ها در خیابان‌های اصلی بروجرد منجر به ایجاد ترافیک شده و تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده است؛ موضوعی که شهروندان بارها خواهان ساماندهی آن توسط متولیان شده‌اند.

دستفروشی - میوه - بروجرد

به گزارش مهر، توزیع و عرضه به‌روز انواع میوه در شهرستان بروجرد طبق برنامه‌ریزی‌های از قبل تعیین شده توسط شهرداری در مناطق مختلف شهر و در طول روزهای هفته راهکار مؤثری است که مردم از این طریق می‌توانند به انواع میوه تازه دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر و با وجود این اقدامات در برخی از خیابان‌های پرتردد و مرکزی شهر، وجود ماشین‌های میوه فروش که به‌صورت مقطعی و در ساعاتی از روز مشغول به کار هستند مشکلاتی را برای تردد خودروها و مردم ایجاد کرده است. این در حالی است که بخشی از معضل ترافیک، ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی در خیابان‌های بروجرد از جمله صفا، ابتدای خیابان شهید رضایی و میدان امام‌حسین(ع) ناشی از فعالیت همین میوه‌فروش‌هاست. محمد سالاری شهروند بروجردی در رابطه با وجود ماشین‌های میوه‌فروشان در خیابان‌های یاد شده می‌گوید: میدان امام حسین(ع) به لحاظ عبور و مرور ماشین‌ها و همشهریان به اندازه کافی ترافیک دارد که این ترافیک با حضور میوه‌فروش‌ها تشدید شده است. وی ادامه می‌دهد: ازدحام بیش از حد میوه فروشان در میدان امام‌حسین(ع) مانع تردد آسان مردم در این منطقه شده و ساعت‌ها زمان مردم را هدر می‌دهد.

شهروندی دیگر به مشکل مشابه میدان امام حسین(ع) در خیابان صفا اشاره می‌کند و می‌گوید: پارک دوبله برخی از خودروها و همچنین میوه‌فروشان گاهی موجب بسته شدن این خیابان می‌شود و همین امر رفت‌وآمد را برای مردم دشوار می‌کند.نادر صولتی ادامه می‌هد: مشکل دیگر سرو صدای ناشی از وجود میوه فروشان است که موجب سلب آسایش رهگذران و افراد ساکن در این خیابان می‌شود.

وی ازدحام ماشین‌هایی که در انتظار سوار کردن مسافر هستند را تشدید‌کننده این معضل دانست و ادامه داد: برای ساماندهی وضعیت موجود از یک طرف باید این ماشین‌ها در یک محل مناسب متمرکز شوند و از سوی دیگر با ایجاد بازارهای هفتگی میوه در سطح شهر مشکل دستفروش‌ها هم حل شود. و اما معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه بروجرد نیز ضمن تأیید مشکلات موجود در برخی خیابان‌های شهر می‌گوید: ازدحام میوه‌فروشان در خیابان‌های بروجرد معضلی است که باید ساماندهی شود.

محسن یعقوبی‌فر ادامه می‌دهد: وجود مزاحمت‌های گوناگون از سوی میوه‌فروشان در برخی خیابان‌ها منجر به نارضایتی برخی شهروندان شده که ما باید نسبت به رفع این مشکل هرچه زودتر اقدام کنیم. وی همچنین به معضل پارک دوبل خودروها در برخی خیابان‌های شهر اشاره می‌کند و می‌گوید: همچنین باید با تمام ماشین‌هایی که در سطح شهر به‌صورت دوبل پارک کرده و باعث ایجاد ترافیک شهری شده به‌طور قاطع برخورد قانونی شود. همچنین معاون عمرانی‌وبرنامه‌ریزی فرمانداری ویژه بروجرد از طرح‌های مختلف برای رفع مشکل ترافیک بروجرد خبر داده و می‌گوید: در این راستا نصب دوربین‌های مداربسته در میادین شهر در دستور کار قرار گرفته است.

یعقوبی‌فر می‌گوید: در حال حاضر اغلب میادین اصلی شهر با معضل ترافیک مواجه هستند که امیدواریم با خرید و نصب دوربین‌های مداربسته بتوان بخشی از این معضل را رفع کرد. وی توضیح می‌دهد که با نصب دوربین‌های مدار بسته علاوه بر کنترل و نظارت بر ترافیک شهری می‌توان جرائم اجتماعی که در حال وقوع است را هم از طریق این دوربین‌ها مشاهده و با متخلفان برخورد کرد. و اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که تکلیف طرح جامع ترافیک بروجرد چه شد و چرا این طرح هنوز از کانال شورای ترافیک عبور نکرده و زمینه اجرای آن فراهم نشده است؟

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه بروجرد در پاسخ به این سؤال می‌گوید: طرح جامع ترافیک در شهرستان بروجرد آماده اجراست که درصورت تصویب شورای ترافیک استان به‌زودی در شهرستان عملیاتی می‌شود.
به هر روی معضل کنونی ترافیک در شهر بروجرد معلول عوامل مختلفی است که باید منتظر ماند و دید آیا در طرح جامع ترافیک برای هر کدام از این معضلات چاره‌اندیشی صورت گرفته است یا خیر؟

کد خبر 196777

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز