سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آمریکا، چین، ژاپن، آلمان و فرانسه در صدر فهرست لیگ اقتصادی جهان که از سوی مرکز پژوهش اقتصادی و تجاری (CEBR) برای سال 2012 منتشر شد، قرار گرفتند.

جهان

به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی سالانه این موسسه که در شهر لندن مستقر است، بزرگترین اقتصادهای جهان در سال 2012 نسبت به سال 2011 تغییر نداشتند. انگلیس، برزیل، ایتالیا، روسیه و هند در رتبه‌های بعدی 10 اقتصاد بزرگ جهان قرار گرفتند.

این موسسه پیش بینی کرده که سه رتبه برتر در یک دهه آینده تغییر نخواهد داشت البته اقتصاد چین تا آن زمان به سرعت رشد کرده و بزرگی آن به 83 درصد اندازه اقتصاد آمریکا می‌رسد.

بر اساس این گزارش، هند تا سال 2022 چهارمین اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود و روسیه به رتبه هفتم می رسد و اقتصاد آن بزرگتر از کشورهای اروپای غربی به جز آلمان خواهد بود. انگلیس هشتمین اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود و پس از آن فرانسه قرار می‌گیرد.

به گزارش گاردین، اقتصادهای بازار نوظهور نیز در این فهرست صعود خواهند داشت. پیش بینی می شود اندونزی که در حال حاضر در رتبه شانزدهم این فهرست قرار دارد، به رتبه ششم صعود کند و در میان 10 اقتصاد برتر جهان قرار بگیرد.

کد خبر 196546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز