یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، دو هلی‌کوپتری که روز یکشنبه 15 آوریل(26 فروردین) در شمال بغداد با یکدیگر برخورد کردند، انگلیسی بوده‌اند.

به گزارش رویترز، درحالی که رسانه‌های خبری جهان براساس اطلاعات ارائه شده در گزارش‌های اولیه اعلام کرده بودند که دو هلی‌کوپتر سقوط کرده آمریکایی بوده‌اند، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: هلی‌کوپتر‌های مذکور که بر اثر برخورد در شمال بغداد سقوط کرده‌اند، انگلیسی بوده‌اند و براثر برخورد این دو هلی‌کوپتر دو نفر از خدمه کشته شدند.

دس براون وزیر دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از دریافت گزارش‌های دقیقی از جزییات سقوط دو هلی‌کوپتری که امروز صبح(یکشنبه) خبر آن مخابره شد، می‌توانم تأیید کنم که آن‌ هلی‌کوپتر‌ها بریتانیایی بودند.

وزیر دفاع بریتانیا در این بیانیه افزود: متأسفانه دو نفر از خدمه این هلی‌کوپتر‌ها کشته و یکی دیگر از آنها مجروح شده که همگی آنها بریتانیایی بوده‌اند.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع بریتانیا آمده است: گزارش‌های اولیه حکایت از آن دارند که این حادثه(برخورد دو هلی‌کوپتر در شمال بغداد) تصادفی بوده و شورشیان در این حمله دست نداشته‌اند.

در اولین گزارش‌هایی که از این واقعه انتشار یافت، رسانه‌های خبری از برخورد دو هلی‌کوپتر آمریکایی در شمال بغداد خبر داده بودند، که پس از انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد این دو هلی‌کوپتر بریتانیایی بوده‌اند.

کد خبر 19648

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز