همشهری آنلاین: مسافر ایرانی: مقامات قطری به ما اعلام کرده‌اند که به دلیل مشکلات سیاسی اداره ویزای قطر اجازه استقرار در هتل را به مسافران ایرانی نخواهند داد.

چندی پیش خبری مبنی بر مشکلات مسافران ایرانی در فرودگاه قطر از جمله مشکلاتی در نحوه جابه جایی، صدور ویزا و اسکان در هتل های این کشور منتشر شد. به گفته برخی مسافران ایرانی که در فرودگاه دوحه با این مشکلات مواجه شدند، مسوولان ایرانی در سفارت ایران درقطر در جریان مسائل پیش آمده قرار گرفته اند اما تاکنون آنطور که شایسته بوده، حادثه پیش آمده را پیگیری نکرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مقامات خطوط هوایی و اداره ویزای قطر مشکلات پیش آمده را وابسته به مسائل سیاسی دانسته اند و به تعهدات قانونی خود در خصوص مسافران ایرانی عمل نکرده اند. یکی از مسافرین ایرانی که امروز همراه با پانزده تن از مسافران دیگر در انتظار ورود به قطر بود، در تماس با خبرنگار ایلنا در مورد نحوه برخورد مسئولان قطری توضیحاتی را ارائه کرد.

تفکیک مسافران ایرانی از دیگر مسافران

این مسافر ایرانی گفت: طبق قوانین هواپیمایی در قطر، در پروازهایی که با انتظار بیشتر از هشت ساعت همراه است، مسافرین با داشتن ویزای موقت امکان اسکان در هتل‌های این کشور را خواهند داشت اما متاسفانه ایرانی‌هایی که اکنون در فرودگاه قطر به سر می‌برند به دلیل مشکلاتی که بعضا سیاسی هستند امکان استقرار درهتل‌ها را ندارند و متاسفانه در شرایط فعلی مسافران ایرانی با پروازهایی که معطلی نزدیک به بیست ساعت دارند، اجازه خروج از فرودگاه را ندارند.

وی ادامه داد: امکان انتقال به هتل نیز از طریق ویزای موقت صورت می‌پذیرد. ویزای موقت نیز با مهر کوچکی در پاسپورت صادر می‌شود که بیشتر از ده دقیقه زمان نمی‌برد اما مسافران ایرانی بعد از استقرار در فرودگاه از دیگر مسافران جدا شده، ‌ توهین آمیز معطل شده، به سالن ترانزیت منتقل شده و علی‌رغم تعهد خطوط هوایی قطر به مسافران، ‌ ویزای موقت برای مسافران ایرانی صادر نمی‌شود.

این مسافر ایرانی تصریح کرد: مقامات قطری به ما اعلام کرده‌اند که به دلیل مشکلات سیاسی اداره ویزای قطر اجازه استقرار در هتل را به مسافران ایرانی نخواهند داد. به همین دلیل خروج از فرودگاه نیز برای مسافران مقدور نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه این نحوه برخورد از اول دسامبر با مسافران ایرانی پیش آمده، ‌خاطر نشان ساخت: طبق پیگیری‌هایی که ما انجام داده‌ایم این نحوه برخورد از اول دسامبر با مسافران ایرانی پیش آمده است و مسبوق به سابقه نیست. علاوه بر مسافران ایرانی دو تبعه سوری نیز با همین مشکل در فرودگاه مواجه شده‌اند.

این مسافر ایرانی عدم تعهد خطوط هوایی قطر و اداره ویزای این کشور برای صدور ویزای موقت را از مشکلات ایجاد شده برای ایرانیان اعلام و تاکید کرد: ما به مسوولان ایران در سفارت ایران در قطر این موضوع را اطلاع داده‌ایم و انتظار داریم مسوولان وزارت امور خارجه به این مساله رسیدگی کنند. خواسته ما جبران خسارت تک تک مسافران ایرانی و عذرخواهی رسمی مسوولان قطر نسبت به مردم و دولت ایران است.

اظهار بی‌اطلاعی نمایندگان مجلس از برخورد مسئولان فرودگاه قطر

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اخبار منتشر شده پیرامون برخوردهای غیرمنطقی مسئولان فرودگاه دوحه گفت: در این زمینه گزارشی به کمیسیون امنیت ملی ارسال نشده است.

منصور حقیقت‌پور اضافه کرد: دولت قطر به شهروندان ایرانی ویزا نمی‌دهد و این موضوع را باید از سخنگوی وزارت خارجه پیگیری کرد.

محمد حسن آصفری، دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی نیز در رابطه با این موضوع گفت: هنوز در راستای عدم ارائه ویزا به شهروندان ایرانی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گزارشی ارائه نشده ولی در هفته آینده این موضوع را در کمیسیون پیگیری خواهم کرد.

کد خبر 196286
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز