یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

کرج: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از بی‌سوادی چهار درصد افراد در این استان خبر داد و اظهار داشت: این چهار درصد حدود 67هزار نفر 10تا 49سال را در استان تشکیل می‌دهد.

بی سوادی

عیسی بابالو در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه این آمار براساس جمع‌آوری اطلاعات خانوار در سال 88به‌دست آمده است، گفت: 23/90 درصد افراد بالای شش سال و 25/95 درصد افراد 10تا 49سال در استان البرز از نعمت سواد برخوردارند که در آمار اول استان البرز رتبه دوم کشور و در آمار دوم رتبه چهارم کشور را به‌خود اختصاص داده است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات پیش رو نداشتن آدرس دقیق از افراد بی‌سواد به‌دلیل جابه‌جایی مکانی در شهر است، گفت: دشواری کار برای آموختن سواد به این چهار درصد استان علاوه بر نداشتن آدرس دقیق، بی‌رغبتی آنان است. بابالو اظهار داشت: برای از بین بردن مشکل بی‌رغبتی به سوادآموزی در این افراد اقدام به اجرای طرح مدرسه محوری و نشر علم به جهت دسترسی آسان به آموزه‌های درسی در سطح استان کرده‌ایم. معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: دوره‌های آموزشی در سه سطح سواد آموزی مقطع اول، دوم و سوم ابتدایی، دوره انتقال مقطع چهارم، پنجم و ششم ابتدایی و سپس ادامه تحصیل در دبیرستان پیش بینی شده است.

کد خبر 196105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز