چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

محمدرضا منصوریان: سیر نزولی ورزش کشتی در شهر بزرگ تهران، نگرانی های عمیقی در میان کارشناسان و دوستداران این ورزش پدید آورده است.

دلایل مختلفی بیان می شود که مستقیم و غیرمستقیم در پیدایی چنین وضعیتی تأثیرگذار بوده و هستند که به زعم نگارنده هیچ کدام از آنها عامل اصلی نیستند. مشکل اصلی و واقعی کشتی  تهران امروز در باشگاههای فعال در این رشته است.

 از قرار اطلاع در بسیاری از این باشگاهها بین مربیان تمرین دهنده و صاحبان این اماکن قول و قرارهایی گذاشته می شود که مربیان به ازای هر شاگردی که برای آموزش به باشگاه می آورند، از محل شهریه و ورودیه های سنگینی که کشتی گیران پرداخت می کنند مبلغی نیز به عنوان کمک به آنها پرداخت شود و از آن جایی که عموم کسانی که به دنبال فراگیری در ورزش کشتی هستند از طبقات پائین و متوسط (از نظر اقتصادی) هستند، طبعاً آنها را با مشکلات جدی روبرو ساخته که اثرات مخرب آن مستقیماً متوجه کشتی تهران شده است.

اگر کشتی  تهران با پیشینه ای تابناک بزرگان و دلاورانی همچون شادروان جهان پهلوان تختی، محمد ابراهیم سیف پور، محمد علی خجسته پور و... را در دامان خود پرورش داده و همواره خود را پیشتاز نشان داده است، عمده ترین دلیلش این بوده که هیچگاه چنین مناسبات غلطی در باشگاهها برقرار نبوده و هیچکس چه رئیس باشگاه یا مربی هرگز چنین اجازه ای را به خود نمی داده از کسانی که برای تمرین و آموزش به چنین اماکنی مراجعه می کرده اند، چیزی به نام شهریه یا ورودیه دریافت کند.

یکی از بزرگان کشتی می گفت: بسیاری از صاحبان باشگاهها در قدیم گرفتن چیزی به نام شهریه از کسانی که برای تمرین به سالن ها می آمدند را حرام کرده بودند، اما امروز....

کد خبر 1961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز