همشهری آنلاین: «اندوه و شادی» با ترجمه معصومه حائری یزدی با موضوع پیامبر اسلام توسط انتشارات کودکان برای کودکان و نوجوانان ایران اسلامی منتشر شد.

اندوه و شادی

اندوه و شادی

به گزارش همشهری آنلاین، اندوه و شادی آخرین اثر انتشار یافته توسط انتشارات کودکان است. این کتاب که برای رده سنی کودک و نوجوان به چاپ رسیده تالیف نبیهه محیدلی (نویسنده عرب) و تصویرگری لجینه الاصیل است که توسط معصومه حائری یزدی به فارسی برگردان شده است.

«اندوه و شادی» داستان زندگی حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام است که روشنی بخشید بر جهان پر از ظلمت. این کتاب داستان زندگی آخرین برگزیده‌ خدا، حضرت محمد(ص) است.

آموزگاری برای دانش آموزانش داستانی می‌گوید. داستان فرزندی که وقتی در شکم مادر بود، پدرش؛ وقتی پنجساله شد، مادرش؛ و هنگامی که هشتمین سال زندگی را تجربه می‌کرد پدربزرگش را از دست داد. بچه‌های «اندوه و شادی» تا اینجا تنها تنهایی و اندوه را تجربه کردند و از آموزگار خواستند داستان را تمام کند و قصه‌گوی داستان دیگری باشد. اما آموزگار می‌گوید: هنوز داستان تمام نشده است». او در میان مردم بود و درستکار بود، ازدواج کرد و صاحب فرزندی شد. بچه‌ها این بار تنهایی و اندوه را فراموش کردند و شادی میهمان دنیای کودکانه آنها شد. آموزگار دوباره رو به کودکانش کرد و گفت: صبر کنید داستان ما هنوز تمام نشده؛ خدای مهربان در تمام آن دوران با او بود ...

«اندوه و شادی» در 32 صفحه با کاغذ گلاسه و تمام رنگی منتشر شده است.

کد خبر 195907
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز