همشهری‌آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از آغاز بارش برف و باران و کاهش قابل توجه دما در پایتخت از اواخر سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس عبدالرضا امیدوار شهری افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز چهارشنبه 6 دی بارش برف و باران و وزش باد در غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و سواحل شمالی کشور تشدید می‌شود و دامنه فعالیت سامانه بارشی بتدریج کل نیمه غربی و شمالی کشور را فرا می‌گیرد.

وی افزود: از بعداز ظهر روز چهارشنبه از سمت نوار غربی کشور از ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و بارش‌ها در مرکز، شرق، شمال شرق و سواحل شمالی کشور ادامه می‌یابد که در طی این مدت نیز بارش ها در برخی مناطق مرکز، شرق و سواحل شرقی خزر شدت بیشتری خواهد داشت و این سامانه عصر روز پنج شنبه از مرزهای شرقی کشورخارج می‌گردد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به این که با فعالیت این سامانه دمای هوا در غالب مناطق کشور کاهش می یابد که کاهش دما طی روز چهارشنبه در نیمه غربی و روز پنجشنبه 7 دی در نیمه شرقی کشور محسوس است خاطرنشان کرد: همچنین در روز سه‌شنبه 5 دی و چهارشنبه دریای خزر و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس مواج است و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: در روز چهارشنبه آسمان تهران ابری با بارش پراکنده بتدریج کاهش ابر در پاره‌ای نقاط وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با 6 درجه کاهش به 3- و 5 می‌رسد.

همچنین در روز پنجشنبه آسمان پایتخت کمی ابری تا نیمه ابری گاهی با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 4- و 6 خواهد رسید.

کد خبر 195657
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز