همشهری آنلاین: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: عدم صدور گذرنامه برای زنان کمتر از 40 سال بدون مجوز ولی تنها در حد اظهارنظر «یک» نماینده است که حتی در کمیسیون امنیت ملی هم تا به امروز نه تأئید و نه تصویب شده است.

فاطمه آلیا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به عدم صدور گذرنامه برای زنان کمتر از 40 سال بدون مجوز ولی اظهار داشت: در حال حاضر دولت با توجه به مقتضیات زمان و نیاز زنان لایحه‌ای را برای گذرنامه به مجلس ارائه کرده است، اما این لایحه اشاره‌ای به عدم صدور گذرنامه برای زنان کمتر از 40 سال بدون مجوز ولی ندارد.

وی با بیان اینکه تغییرات در گذرنامه در دستور کار مجلس هشتم نیز بود، افزود: این تغییرات در زمینه ممنوعیت سفر افراد به برخی از کشورها مانند اسرائیل بوده است که در مجلس نهم دنبال خواهد شد.

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر لایحه دولت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال بررسی است و به هیچ عنوان در این لایحه در مورد گذرنامه خانم‌ها مطلبی ارائه نشده است.

آلیا تصریح کرد: عدم صدور گذرنامه برای زنان کمتر از 40 سال بدون مجوز ولی تنها در حد اظهارنظر یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است که حتی در خود کمیسیون هم تا به امروز نه تأئید و نه تصویب شده است.

وی با بیان اینکه بحث عدم صدور گذرنامه برای زنان زیر 40 سال در مجلس مطح نیست، ادامه داد: اصلا معلوم نیست که این پیشنهاد به نتیجه برسد، در صحن علنی مطرح شود و یا اگر هم مطرح شد، آیا رأی بیاورد و بعد از آن هم آیا اصلا مورد تأیید شورای نگهبان قرار بگیرد یا نه.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه مجلس قرار نیست مطلب جدیدی را در مورد گذرنامه خانم‌ها به لایحه دولت بیافزاید، بیان داشت: بحث گذرنامه خانم‌ها در یک ماده و تبصره نمی‌گنجد و نیازمند یک آیین‌نامه جامع است و تصویب این لایحه در برخی موارد به کرامت و شأن زنان آسیب می‌رساند.

آلیا گفت: ما نمی‌توانیم روی یک نکته تمرکز کنیم و به راحتی بگوییم که زنان زیر 40 سال حق دریافت گذرنامه بدون اذن ولی را ندارند و نمی‌توانند سفر کنند و یا زنان بالای 40 سال این حق را دارند.

وی اضافه کرد: عدم صدور گذرنامه برای زنان کمتر از 40 سال بدون مجوز ولی تنها یک اظهارنظر شخصی جدید آن هم تنها از سوی یک نماینده بوده، در لایحه دولت وجود ندارد، در کمیسیون تصویب نشده و مربوط به کلیت مجلس نمی‌شود و به قانون نیز تبدیل نشده است، بنابراین تا این اندازه قابل پیگیری نیست که رسانه‌ها آن را دنبال می‌کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در پایان یادآور شد: این مسائل در یک ماده و یک تبصره نمی‌گنجد و نیاز به یک آیین‌نامه جامع بر اساس موضوع سفر، کشور مقصد، طول مدت سفر، بحث شرعی اجازه از ولی دارد.

 

کد خبر 195472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز