گروه شهری: آثار سوء ناشی از استفاده بی‌رویه از سموم دفع آفات نباتی در تولید سبزیجات و صیفی‌جات یا سایر آلاینده‌ها در تولید مواد پروتئینی بر سلامت شهروندان دیروز از سوی محمدباقر قالیباف مورد انتقاد قرار گرفت.

میوه

شهردار تهران در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه محصولات ارگانیک و طبیعی تأکید کرد که هرچه از دستمان برمی‌آید باید انجام دهیم تا مواد غذایی سالم و طبیعی به‌دست شهروندان برسانیم.وی یکی از افتخارات مدیریت شهری در چهار سال گذشته راحمایت از محصولات ارگانیک و طبیعی اعلام کرد و گفت:

درست است که در عرصه تولید نمی‌توانیم ایفای نقش کنیم اما می‌توانیم درعرصه توزیع بیش از سه هزار تن محصولات کشاورزی را در بیش از 200میدان میوه و تره بار در سطح شهر توزیع کرده و در عین حال بر کیفیت محصولات عرضه شده در سطح شهر نیز نظارت و کنترل داشته باشیم. وی یکی دیگر از تأثیرات مدیریت شهری در عرضه مواد غذایی را از بعد اقتصادی بررسی کرد و گفت: اگر بازارهای میوه و تره بار نبود حتی در شمال تهران که مردم از نظر مالی وضعیت بهتری دارند دراین شرایط اقتصادی و تورم، با چالش‌های جدی مواجه وفشار مضاعفی را متقبل می‌شدند.

قالیباف گرچه از اعلام آمار مربوط به کیفیت ناسالم و سموم موجود مواد غذایی که ناشی از تولید غیراصولی اینگونه محصولات است پرهیز کرد اما گفت که در این راه باید هرچه از دستمان برمی‌آید انجام دهیم تا آثار تخریبی بهداشتی و زیست‌محیطی که در چرخه تولید، نگهداری، حمل ونقل، عرضه و فرآوری مواد غذایی وجود دارد را به‌صورت ریشه‌ای بکاهیم.

بنا براین گزارش، دیروز در مراسم افتتاح نمایشگاه محصولات سالم و ارگانیک، حجت‌الاسلام علوی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله عالمی نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهادکشاورزی، دکتر اسماعیلیان نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و جمعی از مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس و مسئولانی از وزارت بهداشت و... حضور داشتند. این نمایشگاه تا 10دی در بوستان گفتگو واقع در بزرگراه شهید چمران برپاست.

موفقیت چشمگیر ظرف 10سال گذشته

یکی دیگر از سخنرانان دیروز مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه محصولات ارگانیک و طبیعی حسن بیادی نایب‌رئیس شورای شهر تهران بود. وی درسخنان خود با اشاره به اینکه مدیریت شهری براساس برنامه عمل می‌کند و هیچ کاری را فی‌البداهه یا بدون نظر کارشناسان و متخصصین اهل فن انجام نمی‌دهد‌، گفت: همه کارها براساس شرایط اجتماعی، قانون اساسی و نظام اسلامی قدم به قدم پیش می‌رود. این درحالی است که برخی فکر می‌کنند شوراها به‌دلیل اینکه از تفکرات سیاسی گوناگون در آن حضور دارند، باهم اختلاف دارند این در حالی است که به‌جد می‌گویم که شهرداری و شورای شهر تهران با هم دعوایی ندارند و اگر بحثی هست از موضع کارشناسی است که اگر این بحث‌های کارشناسی نبود چنین اتفاقات مهمی در تهران رخ نمی‌داد.

از نظر بیادی ظرف 10سال گذشته در کشور تنها مدیریت موفق مدیریت شهری بوده که تحولات بزرگی را موجب شده است.
نایب‌رئیس شورای شهر تهران یکی دیگر از ویژگی‌های مهم مدیریت شهری در سال‌های اخیر را پاسخگو‌بودن آنها در برابر شهروندان دانست و گفت: اگر به درستی وضعیت مدیریت شهری را تحلیل کنید، می‌بینید که مدیریت شهری قبلا چون پاسخگو نبوده در میان مردم جایگاه کنونی را نداشت. نایب‌رئیس شورای شهر با اشاره به اقدامات سازمان میادین میوه‌وتره بار گفت: عملکرد شهرداری تهران به‌رغم همه نامهربانی‌ها مورد تأیید همه دست اندرکاران است و مردم نیز دائماً از ما تشکر می‌کنند.

بحث لزوم سلامت غذا در آیات و احادیث

آیت‌الله عالمی، نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهادکشاورزی نیز بر لزوم سلامت محصولات غذایی از دید مکتب وحی و فرهنگ اهل‌بیت(ع) پرداخت و گفت: از آنجا که خداوند طبق آیات قرآن خود را زارع اصلی می‌داند پس زراعت ممد حیات است و نباید نقصانی در آن وجود داشته باشد.

کد خبر 195398
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز