همشهری آنلاین: اصغر گلی‌زاده، شطرنج‌باز آذربایجانی موفق به کسب عنوان قهرمانی چهل و ششمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی کشور شد.

A.Golizade

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، رقابت‌های شطرنج قهرمانی آقایان کشور با حضور 31 شطرنج‌باز از سراسر ایران به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان از روز جمعه 17 آذرماه آغاز به کار کرد.

این مسابقات در حالی آغاز شد که روز پنجشنبه 16 آذرماه جاری مراسم افتتاحیه مسابقات با حضور مهندس محمد جعفر کامبوزیا، رئیس فدراسیون شطرنج برگزار شد.

در حالی که سرنوشت قهرمانی به نتایج دور پایانی بستگی داشت، اصغر گلی‌زاده که صدرنشین مسابقات بود، در این دور برابر نیما جوانبخت مساوی کرد تا چهره قهرمان را بازی درینی و عسگری‌زاده مشخص نماید. پوریا درینی در این دیدار شکست خورد و اصغر گلی‌زاده با 8.5 امتیاز عنوان قهرمانی چهل وششمین دوره مسابقات قهرمانی کشور را به خود اختصاص داد.

پوریا درینی نیز با 7.5 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد. احمد عسگری‌زاده و همایون توفیقی نیز هریک با 7.5 امتیاز به ترتیب در مکان‌های سوم و چهارم قرار گرفتند. همچنین احسان قائم‌مقامی با 7 امتیاز در مکان پنجم جدول قرار گرفت. امیر کوثری‌نیا، نیما جوانبخت و مرتضی دربان نیز هر یک با 7 امتیاز به ترتیب در مکان‌های ششم تا هشتم ایستادند.

به این ترتیب پرونده چهل و ششمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی کشور آقایان با قهرمانی اصغر گلی‌زاده بسته شد.

در مراسم افتتاحیه هم، دو مسابقه سیمولتانه مجزا در دو بخش آقایان و بانوان با حضور استاد بزرگ احسان قائم مقامی در بخش آقایان و استاد بزرگ شادی پریدر در بخش بانوان نیز در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد که در این دو مسابقه شطرنج بازانی از میان دانشجویان شطرنج‌باز حضور یافتند.

 

کد خبر 194526
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز