یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

فریبرز عرب‌نیا بازیگر نقش شهید چمران در فیلم سینمایی «چ» سرانجام سکوتش را شکست و درباره برخی حواشی این فیلم و عدم‌حضورش در سکانس پایانی سخن گفت.

فریبرز عرب نیا

 این بازیگر که پس از اظهارات دو نفر از عوامل فیلم، (نماینده بنیاد سینمایی فارابی به‌عنوان سرمایه‌گذار و مدیر تولید فیلم) با برنامه‌ شامگاه 24آذر‌ماه «هفت» تماس گرفته بود، با اشاره به بخشی از حرف‌های مدیر تولید فیلم چ درباره قراردادش صراحتا گفت: آقای قائم‌مقامی امشب در دو مورد اظهارنظر نادرستی کرده و بحران جدی را خود ایشان سبب‌ساز شدند. من قرارداد داشتم و به مفاد آن پایبند بودم اما دوستانی می‌خواستند این مفاد را زیر پا بگذارند. این دوستان به سیستم برده‌داری معتقد بودند، درحالی‌که من به این سیستم اعتقاد ندارم و معتقدم اصول حرفه‌ای کار باید رعایت شود. بازیگر نقش شهید چمران در جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا تأکید کرد: در صلاحیت مدیر تولید نیست که درباره قرارداد من صحبت کند، قرارداد من با تهیه‌کننده کار بوده و اگر تا به‌حال چیزی نگفته‌بودم فقط به‌خاطر حرمتی بوده که برای فیلم قائل هستم.

عرب‌نیا با اشاره به برخی نقل قول‌ها مطرح کرد: دوستان می‌گویند من تا 19آذرماه با پروژه قرارداد داشته‌ام اما باید اعلام کنم که این مسئله حقیقت ندارد بلکه من چهار‌ماه و 20روز با دوستان قرارداد داشتم و پس از این مدت برای تمدید قرارداد باید از قبل با من هماهنگ می‌شد. وی اذعان داشت: سعی کردم به هر شکل با تیم تولید راه بیایم، به همین دلیل سفر حج را هم لغو کردم و پس از آنکه مدت قراردادم تمام شد به دوستان فراهم کردن شرایط تمدید قرارداد را یادآور شدم. حتی به آقای لشگری‌پور گفتم که اگر به ادامه حضور من بعد از پایان قرارداد نیاز است با حاتمی‌کیا صحبت کند و نظرش را به من بگوید. گویا ایشان گفته بود که بدون حضور عرب نیا هم می‌تواند سکانس آخر را بگیرد بنابراین من ترجیح دادم که نیایم. عرب‌نیا همچنین با اشاره به سکانس پایانی تصریح کرد: درباره تجهیزات سنگینی که برای اجرای سکانس آخر آماده شده بود و دوستان اذعان دارند از ساعت‌ها پیش از شروع فیلمبرداری تجهیزات آماده بوده باید بگویم این مسئله صحت ندارد و با این روند می‌خواهند نرسیدن فیلم به جشنواره را به عدم‌حضور من در سکانس پایانی مربوط بدانند. عرب‌نیا همچنین خاطرنشان کرد: اگر بیش از این صحبت نمی‌کنم به‌خاطر شهید چمران است.

پژمان لشگری‌پور نماینده بنیاد سینمایی فارابی هم با اعلام اینکه فیلمبرداری فیلم چ بعد از پنج‌ماه در تاریخ 20آذر به پایان رسیده است، درباره برخی حواشی گفت: بحث رسیدن فیلم به جشنواره فجر به حضور فریبرز عرب‌نیا ربطی ندارد. همه تمایل داریم که این فیلم در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید اما می‌خواهیم فیلم با کیفیت مطلوبی به نمایش دربیاید بنابراین باید تمامی مراحل فنی به پایان برسد. علی قائم‌مقامی مدیر تولید فیلم چ هم در سخنانی یادآور شد: از طرف ما خلف وعده‌ای نشده است، روز شنبه قرار بود سکانس آخر فیلم را فیلمبرداری کنیم اما آقای عرب‌نیا نیامدند. وی یادآور شد: فریبرز عرب‌نیا تا 19آذر‌ماه با پروژه تسویه کرده است. قائم‌مقامی با اشاره به سکانس پایانی فیلم چ گفت: روز آخر فیلمبرداری به‌دلیل عدم‌حضور فریبرز عرب‌نیا، آقای حاتمی‌کیا با تغییری در دکوپاژ، سکانس آخر را با یک نابازیگر گرفتند چون ما نمی‌توانستیم پروژه را تعطیل کنیم؛ به‌دلیل اینکه دو فروند هلی‌کوپتر در آنجا مستقر کرده بودیم و تجهیزات برای فیلمبرداری آماده بود.

کد خبر 194484

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز