گروه اجتماعی: رئیس‌کل دادگستری استان خوزستان از بی‌توجهی مسئولان صنعت بیمه از پرداخت نشدن دیه فوت‌شدگان حادثه کاروان راهیان‌نور بروجنی با وجود گذشت بیش از 50روز انتقاد کرد.

محمدباقر الفت در گفت‌وگو با «حمایت» (نشریه سازمان زندان‌ها) با بیان اینکه تعلل شرکت‌های بیمه‌گذار در پرداخت دیه دانش‌‌آموزان حادثه دیده بروجنی موجی از نگرانی در بین خانواده‌ها به‌وجود آورده است، گفت: متأسفانه با وجود تأکید مقامات مسئول و تعهد شرکت‌های بیمه‌گذار، هنوز وجه دیه به حادثه دیدگان پرداخت نشده است.

وی افزود: قراربود برای کاهش تألم روحی و ایجاد آرامش در خانواده‌های فوت‌شدگان، شرکت بیمه‌گذار در کوتاه‌ترین زمان، میزان دیه تعیین شده را پرداخت کند اما پس از گذشت بیش از 50روز از حادثه این رقم در هزار توی بهانه‌های شرکت‌های بیمه به فراموشی سپرده شده است.

الفت تصریح کرد: میزان رقم دیه با احتساب اینکه حادثه درماه حرام اتفاق افتاده و همچنین با توجه به این موضوع که مطابق قرارداد بیمه شخص ثالث، جنسیت درتعیین میزان بیمه نقشی ندارد، معادل پنج میلیارد تومان تعیین شد اما شرکت بیمه با این ادعا که توانایی پرداخت آن را ندارد از این مسئولیت شانه خالی کرده است.مسئول مستقیم پرونده این حادثه تصریح کرد: متأسفانه صنعت بیمه کشور منفعت طلب است و اصولا به فکر جبران خسارت و پرداخت حقوق قانونی خسارت دیدگان نیست.

پس از سانحه واژگونی اتوبوس راهیان نور که به کشته شدن 26دانش‌آموز دختر بروجنی منجر شد مسئولان آموزش و پرورش اعلام کردند که پرداخت دیه این دانش‌آموزان در دستور کار است.وحید کیارشی، معاون توسعه مدیریت وزیر آموزش و پرورش در این‌باره گفت: نظام بیمه‌ای کشور ۱۲۶ میلیون تومان دیه به مصدومان و درگذشتگان سانحه تصادف اتوبوس اردوی راهیان نور می‌پردازد.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه همه دانش‌آموزانی که به اردوهای راهیان نور سفر می‌کنند، «بیمه کامل آموزش و پرورش»، «بیمه بسیج دانش‌آموزی» و «بیمه سرنشین اتوبوس» هستند، اظهار کرد: آموزش و پرورش در حال پیگیری پرداخت دیه و خسارت به خانواده دانش‌آموزانی است که در حادثه اخیر فوت کرده و یا مجروح شده‌اند.وی افزود: براساس قوانین و مقررات بیمه، دیه کامل دانش‌آموزان فوتی به خانواده‌هایشان پرداخت می‌شود.

کد خبر 194317
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز