گروه اجتماعی ـ مینا شهنی: بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان بازنشستگی کشوری قرار بود با کمک نقدی دولت بهبود یابد. ‌

بازنشستگی

وقتی محمود احمدی‌نژاد در جمع بازنشستگان در تالار وحدت اعلام کرد که دولت 100میلیارد تومان بابت بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری پرداخت خواهد کرد، انتظار می‌رفت با تأمین این مبلغ کیفیت درمان این بازنشستگان افزایش پیدا کند.

یکی از بازنشستگان در این‌باره می‌گوید: ما که هیچ تغییری ندیدیم، همه‌‌چیز مثل سابق است، فکر می‌کنید اگر 100میلیارد تومان اضافه بر آن مبلغی که ما به‌صورت ماهانه به شرکت بیمه آتیه سازان حافظ می‌دهیم به این شرکت پرداخت شده باشد باز هم باید همه‌‌چیز مثل سابق باشد؟

یعنی این 100میلیارد تومان نباید وضعیت ما را تغییر بدهد، مثلا بگویند سمعک رایگان شده یا اینکه مبلغی برای دندان مصنوعی یا عصا و یا مشکلات دیگری که بازنشسته‌ها دارند درنظر گرفته شود. به هر حال ما باید یک تغییری ببینیم تا باور کنیم که کاری انجام شده است. یک‌ماه از روزی که رئیس‌جمهور به بازنشستگان وعده داد که مبلغی برای بیمه‌ تکمیلی‌شان کمک می‌کند گذشته است اما هنوز خبری از عملی‌شدن این وعده نیست، روز 21آبان‌ماه در مراسمی که برای تجلیل از بازنشستگان از سوی صندوق بازنشستگی کشوری در تالار وحدت برگزار شد، در پاسخ به مطالبات عده‌ای از بازنشستگان که صحبت‌هایی درخصوص حقوق و مزایای معوق و نیز بیمه و هزینه‌های درمانی خود مطرح کرده بودند، گفته‌بود:

دولت درخصوص بیمه تکمیلی طلایی بازنشستگان 100میلیارد تومان را به تصویب خواهد رساند تا این بیمه به حدود یک میلیون و 200هزار نفر بازنشسته کشوری اعطا شود. او به رئیس صندوق بازنشستگی دستور داد تا با یک برنامه‌ریزی مشخص، مشکلات پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان برای درمان بیماری‌ها برطرف شود ‌ آنها بتوانند بدون سیر مراحل اداری و پرداخت هزینه اضافی، مشکلات خود را برطرف کنند.

یک هفته پس از برگزاری مراسم، ایراندخت عطاریان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفته‌ بود: با توجه به دستور رئیس‌جمهور در هفتمین دوره همایش ملی روز خانواده وتکریم بازنشستگان مبنی براختصاص 100میلیارد تومان اعتبار برای اجرای بیمه طلایی بازنشستگان کشوری،این صندوق پیش نویس اجرای این پروژه ملی را آماده واز طریق وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی برای تصویب به هیأت دولت ارسال کرد. وی افزود: هدف دولت از اجرای بیمه طلایی ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی، کاهش هزینه‌های درمانی ودسترسی آسان بازنشستگان به خدمات بهداشتی و پزشکی است.

او با اشاره به اینکه ‌ صندوق بازنشستگی کشوری سازوکارهای لازم برای اجرای بیمه طلایی را آماده کرده است، تصریح کرد به محض دریافت اعتبار 100میلیارد تومانی فرایند آماده‌سازی‌ این پروژه ملی آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تمامی بازنشستگان از دی‌ماه سال‌جاری از مزایای بیمه طلایی استفاده کنند.

اگر بنا بوده که بازنشستگان کشوری از دی‌ماه از بیمه طلایی بهره‌مند شوند، می‌بایست تا‌کنون بودجه مورد نیاز از سوی دولت در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری قرار گرفته باشد و از آنجا که بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری بر عهده شرکت آتیه‌سازان حافظ است، چنانچه بنا باشد پولی برای بیمه تکمیلی هزینه شود باید در اختیار این شرکت قرار بگیرد اما حرف‌های افشین مقصودی مدیرعامل این شرکت نشان می‌دهد که هنوز هیچ پولی در اختیار این شرکت قرار نگرفته است.

مقصودی گفته به محض دریافت اعتبارات از سوی سازمان بازنشستگی کشوری، شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ آمادگی دارد در کمترین زمان ممکن کارت بیمه طلایی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری را صادر کند. خوشبختانه رقم قابل‌قبولی از سوی رئیس‌جمهور و در ادامه سازمان بازنشستگی کشوری پیش‌بینی شده است که در آینده نزدیک بیمه طلایی بازنشستگان عملیاتی می‌شود.

بازنشستگان در تماس با روزنامه همشهری از کم و کیف 1000میلیارد ریالی که از سوی رئیس‌جمهور برای بهبود اوضاع درمانشان اختصاص داده شده سؤال می‌پرسند، از سوی دیگر دولت هنوز خبری دراین‌باره منتشر نکرده و سرنوشت این وعده 1000 میلیارد ریالی هنوز مشخص نشده است. اما بازنشستگان همچنان منتظرند تا ببینند تغییر اوضاع درمانشان که این روزها بیش از هر مسئله دیگری برایشان مشکل‌ساز شده حل خواهد شد یا نه؟

کد خبر 193968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز