شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

رئیس دانشگاه پیام‌نور با تشریح جزئیات حذف کنکور این دانشگاه، گفت:‌

حذف کنکور در بیش از 1400کد‌رشته محل این دانشگاه از امسال اجرایی می‌شود. با این اقدام نخستین گام حف کنکور در دانشگاه ‌های دولتی برگزار می‌شود. حسن زیاری با اشاره به نحوه پذیرش دانشجو در این کد‌رشته‌ محل‌ها گفت:‌ دانشجویان این رشته‌ها براساس سوابق تحصیلی و بدون شرکت در آزمون پذیرش می‌شوند.

زیاری تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور اعلام کرده است که داوطلبان می‌توانند در حدود 1400کد رشته‌محل بدون شرکت در کنکور سراسری یا آزمون فراگیر (نوبت دوم بهمن ماه) و براساس سوابق تحصیلی پذیرش شوند. وی با بیان اینکه موارد اجرایی و شیوه پذیرش دانشجو در کد‌ رشته محل ‌های بدون کنکور طی جلساتی توسط دانشگاه‌ پیام‌نور و سازمان سنجش در دست پیگیری است و به‌زودی اعلام می‌شود، اظهار کرد:‌ اسامی 1400کد‌رشته محل ذکر شده به سازمان سنجش ارائه شده است.

وی با تشریح نحوه پذیرش دانشجو در سایر رشته‌های دانشگاه پیام نور، گفت:‌ داوطلبان برای شرکت در سایر رشته محل‌های دانشگاه می‌توانند از طریق شرکت در آزمون سراسری یا آزمون فراگیر (نوبت دوم بهمن ماه)‌ اقدام کنند. زیاری در خاتمه با اشاره به داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در کنکور 92، خاطرنشان کرد: داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه پیام‌نور‌ می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش در قسمت مربوط به ثبت نام کنکور، گزینه مربوط به دانشگاه پیام نور را که در دفترچه کنکور ذکر شده است علامت‌گذاری کنند.

در همین زمینه معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با اشاره به برگزاری جلسات این دانشگاه با وزارت علوم درخصوص حذف کنکور اعلام کرد که 1540رشته‌محل در این دانشگاه قابلیت حذف کنکور را دارد. علیرضا دل‌افکار اضافه کرد: هنوز تصمیم‌گیری درباره قطعیت حذف کنکور در این رشته‌ها اعلام نشده است. معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با اشاره به اسامی رشته‌هایی که حذف کنکور در آنها اعمال خواهد شد، اظهار داشت: حذف کنکور در رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی و کشاورزی همچنین دو رشته فنی و مهندسی صورت می‌گیرد. به گفته دل‌افکار، پذیرش بدون کنکور در این رشته‌ها از سال تحصیلی آینده در دانشگاه پیام نور اعمال خواهد شد. 

کد خبر 193719
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز