چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران نفر از طرفداران احزاب مخالف دولت قرقیزستان صبح روز چهارشنبه11 آوریل( 22 فروردین) با گردهمایی در پایتخت کشور خواستار استعفای رِئیس‌جمهور شدند.

به گزارش خبرگزاری الجزیره، پیشتر جبهه اتحاد آینده قرقیزستان، بزرگترین حزب مخالف دولت، پیشنهادات قرمانبیک باکیف رِئیس‌جمهور را که در روز سه شنبه 10 آوریل به مخالفان ارائه شد، نپذیرفتند.

رِئیس جمهور قرقیزستان روز سه‌شنبه 10 آوریل در اقدامی آَشتی جویانه به مخالفان دولت، پیشنهاد انجام تغییراتی در قانون اساسی به منظور  کاهش اختیارات خود را ارائه داده بود که این پیشنهاد مورد پذیرش مخالفان قرار نگرفت.

پس از عدم پذیرش پیشنهادات رِئیس جمهور از سوی احزاب مخالف دولت،  هزاران نفر از معترضان در هفت منطقه از مناطق شهر بیشکک گرد هم آمدند و با سر دادن شعار‌هایی نظیر "نه به باکیف" و  "اصلاحات بدون باکیف" به سمت میدان مرکزی شهر موسوم به آْلاتو حرکت کردند.

اکثر تظاهرکنندگان را جوانانی تشکیل می‌دادند که چوب‌های بزرگی را با خود به همراه آورده بودند.

مقامات قرقیز اعلام کردند که 4 هزار نیروی مامور حفظ تامین امنیت در بیشکک طی دوران برگزاری تظاهرات شده‌ بودند.با این وجود تظاهرات روز چهارشنبه در بیشکک، پایتخت جمهوری قرقیزستان، که سابق بر این از جمهوری‌های اتحادیه شوروی محسوب می‌شد،  کاملأ مسالمت آمیز برگزار شد به طوری که پاره‌ای از ماموران تامین امنیت با خیالی آسوده یونیفورم‌های خود را در آوردند و با آسودگی خاطر در فضای سبز حاشیه خیابان‌ها دراز کشیدند.

کد خبر 19359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز