مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از دانشجویان دانشگاه کمبریج قصد دارند به منظور تایید یا رد یک نظریه، در شرایط خلاء هیچ صدایی شنیده نمی‌شود، آزمایش جالب توجهی انجام دهند.

اسمارت‌فون در فضا

به گزارش فاکس نیوز، دانشجویان تیم پروازهای فضایی دانشگاه کمبریج قصد دارند اسمارت‌فونی را به فضا پرتاب کنند که پس از رسیدن به مدار فیلمی را پخش خواهد کرد که در آن افراد مختلفی به شکل‌های مختلف درحال جیغ کشیدن هستند.

با پخش شدن این فیلم، محققان امیدوارند دریابند که آیا امکان شنیدن صدای پخش شده در فضا وجود دارد یا نه. در واقع در زمانی که این فیلم در حال پخش شدن است ابزار ضبط صوتی تلاش خواهد کرد تا صدای پخش شده را ضبط کند. بر اساس نظریه،‌ انجام این کار باید غیر ممکن باشد زیرا صدا در خلاء پخش نمی‌شود.

برای ساخت فیلمی که قرار است در فضا پخش شود،‌اعضای تیم از مردم خواستند تا تصاویری 10 ثانیه‌ای از خود را که به شکل‌های مختلف درحال فریاد کشیدن یا جیغ زدن هستند را ضبط کرده و برای آنها ارسال کنند. بیش از 100 تصویر به دست آمده به رای عمومی گذاشته شد و در نهایت از میان آنها 10 فیلم به عنوان برندگان نهایی با یکدیگر ترکیب شده و منتخبی از آن به فضا ارسال خواهد شد تا نظریه بی‌صدایی در فضا به واسطه این فیلم به تایید رسیده و یا رد شود.

کد خبر 193015
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز