گروه اقتصادی: یک روز پس از اعلام نظر عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مبنی بر تخلف مشترک ارزی بانک‌ها و بانک مرکزی، رئیس‌کل بانک مرکزی در راستای شفاف‌سازی‌ ابهام‌های مطرح شده، روایتی مبهم از نتایج برداشت شبانه از حساب بانک‌های متخلف ارائه کرد.

به گزارش فارس، محمود بهمنی گفت: با بررسی‌های انجام شده در مورد سرنوشت برداشت از حساب بانک‌ها به نتایج جالبی رسیدیم و برای اطمینان بیشتر آنها را به داوری نهادهای مسئول واگذار کردیم. او افزود: تا آنجایی که به من خبر داده‌اند این نهادها نتایج بررسی‌های بانک مرکزی را تأیید کرده‌اند. رئیس‌کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که نتیجه ضمنی بررسی‌ها چه بوده؟ گفت: همین مقدار می‌توانم بگویم که بانک مرکزی در این مسئله سربلند بیرون آمد و اقداماتمان کاملاً درست بوده است.

وی در مورد برخورد با مدیران متخلف بانکی نیز گفت: برخوردها در دو سطح انجام می‌شود؛ یک سطح برخورد در مورد مدیرانی است که از آیین‌نامه‌ها تخلف می‌کنند مانند تخلف از آیین‌نامه دریافت وثیقه و ضامن برای پرداخت تسهیلات زیر 10 میلیون تومان. به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی، سطح برخورد دوم با آن دسته از مدیرانی است که با وجود عدم‌تأیید صلاحیت از سوی بانک مرکزی یا سایر مراجع ذی‌صلاح که در مورد حسن شهرت یا سوابق غیرحرفه‌ای افراد تحقیق و اعلام نظر می‌کنند، همچنان به‌کار خود به‌عنوان مدیرعامل یا عضو هیأت مدیره ادامه می‌دهند. وی افزود: از آنجایی که این عمل در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است، بانک مرکزی اقدامات قانونی خود را ‌عملی خواهد کرد.

پیش فروش سکه نه؛ بازار ارز آرام است

رئیس‌کل بانک مرکزی در مورد بازار سکه نیز اظهار داشت: قیمت سکه در حال حاضر در بازار ایران پایین‌تر یا در سطح قیمت اونس در بازارهای جهانی است بنابراین با قیمت‌های فعلی فعلاً برنامه‌ای برای پیش فروش سکه در دستور کار بانک مرکزی نیست؛ ضمن اینکه سکه‌های پیش فروش شده قبلی همچنان در حال تحویل است. بهمنی یادآور شد: تا زمانی که شرایط بازارهای داخلی و خارجی به همین شکل فعلی باشد و تغییر معناداری در قیمت‌ها حاصل نشود، موضوع پیش فروش سکه در دستور بانک مرکزی قرار نخواهد داشت.بهمنی ادامه داد: شرایط نسبتاً آرام بازار ارز طی هفته‌های اخیر تا حدود زیادی معلول تأمین بخشی از نیاز واردات از طریق اتاق مبادلات ارزی است، گرچه در کنار این مسئله، عدم‌تأثیرگذاری حوزه‌های پیرامونی نیز قطعا مؤثر بوده است.

کد خبر 192808
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز