رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: پراکندگی و تعدد مراکز اطلاع‌رسانی مرتبط با اسناد، کار پژوهشگران و محققین را سخت و دشوار کرده است.

علی‌اکبر اشعری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در تبریز، با بیان این مطلب افزود: باید چاره‌ای اندیشید تا اسناد در مکان معینی تجمیع شوند تا با اطلاع‌رسانی مناسب، پژوهشگران در زمینه تحقیق مورد نظر دچار زحمت زیاد نشوند.

وی یکپارچه‌سازی اطلاع‌رسانی اسنادی را یکی از اولویت‌های مهم سازمان اسناد و کتابخانه ملی ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: در وهله‌ اول از دولت خواسته‌ایم طبق قانون همه اسناد خود را تحویل سازمان اسناد و کتابخانه ملی دهد.

اشعری با تاکید بر تغییر رویکرد عمومی به سند به عنوان یک کالای لوکس و موزه‌یی به عنوان برگی از هویت ملی اضافه کرد:‌ از همین جا، از تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های مشمول این قانون در خواست می‌کنیم اسناد خود را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی تحویل دهند.

وی همچنین مردم ایران را مردمی فرهنگ دوست و روند تحولات کشور را شتابناک دانست و با بیان این‌که سازمان اسناد و کتابخانه ملی در این راستا روزهای تعطیل خودر ا به سه روز، 21 رمضان، عاشورا و اول فروردین تقلیل داده است، از سایر مراکز فرهنگی خواست با کاهش روزهای تعطیل خود زمینه را برای استفاده بیش‌تر مردم از این اماکن فراهم کنند.

کد خبر 1922

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز