همشهری آنلاین: با برگزاری آیین قرعه‌کشی بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان در پاریس فرانسه، نمایندگان کاراته کشورمان حریفان خود را شناختند.

karate

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، براساس قرعه‌کشی انجام شده در مسابقات قهرمانی 2012 جهان که با حضور 1435 کاراته‌کا از 113 کشور از روز اول آذرماه در سالن برسی پاریس آغاز می‌شود، تا ساعاتی دیگر فرید حقیقی، نماینده کاراته ایران در بخش کاتای انفرادی به روی تاتامی می‌رود و در اولین گام با اوچیاگه از کانادا دیدار می‌کند.

حقیقی در صورت پیروزی، در مسابقه دوم باید با آنتونیو دیاز، مدافع عنوان قهرمانی جهان از ونزوئلا مصاف دهد. دیاز که علاوه بر طلای جهان در سال 2010، نقره 2008 و برنز رقابت‌های جهانی در سال‌های 2002، 2004 و 2006 را در ویترین افتخاراتش دارد، تیر ماه امسال در کاراته وان اندونزی موفق شد در یک چهارم نهایی این مسابقات با نتیجه 5 بر 0 حقیقی را شکست دهد و عنوان نخست را به خود اختصاص دهد. برای مبارزات کاتای انفرادی، نمایندگان 65 کشور خود را به پاریس رسانده‌اند.

در اولین روز و در مبارزات انفرادی نیز کاراته کشورمان سه نماینده خود را به روی تاتامی می‌فرستد. بعداز ظهر
روز چهارشنبه (1 آذر)، ذبیح‌الله پورشیب در وزن 84+ کیلو گرم به عنوان اولین کومیته‌کا در نخستین پیکار دست زوجانکوف از بلغارستان را برای مبارزه می‌فشارد که در صورت پیروزی، در گام بعدی باید با برنده مسابقه مونته نگرو و هند دیدار کند. در این وزن 63 کاراته‌کا ثبت نام کرده‌اند که پورشیب در گروه دوم این وزن قرار داد و در گام سوم احتمالاٌ با دژان اومیسویچ از صربستان که طلای 2010 و نقره 2008 رقابت‌های جهانی به نام او ثبت شده است، مبارزه خواهد کرد. در این گروه جاناتان هورنه، دارنده چهار طلای اروپا در سال‌های اخیر از آلمان، و استفانو مانیسکالکو دارنده چهار مدال جهان از ایتالیا نیز حضور دارند.

اما قرعه سخت و دشوار در جام بیست و یکم جهان فقط نصیب فرید حقیقی و ذبیح‌الله پورشیب نشده است، چراکه علی فداکار در وزن 84- کیلو گرم نیز پس از این که در دور اول از سد زانو از کشور کوچک بنین عبور کند، باید به مصاف اسلوبودان بتیویچ، قهرمان سال 2010 جهان از صربستان برود، کاراته‌کایی که خود در اولین مبارزه باید با حریف انگلیسی‌اش ملاقات کند. تیموتی پترسون، دارنده سه طلای اروپا از هلند نیز با فداکار هم‌گروه است. در وزن 84- کیلو گرم 73 کاراته‌کا حضور دارند که در چهار گروه مبارزات خود را در تاتامی پاریس پی‌گیری می‌کنند.

اما آخرین کاراته‌کای ایران که عصر چهارشنبه به روی تاتامی می‌رود، بهمن عسگری است که در گام نخست به مصاف براناساک از مونته‌نگرو می‌رود. عسگری در صورت پیروزی باید به دیدار مخیالنکو از استرلیا بشتابد. در گروه چهار که عسگری در آن مبارزه می‌کند، لوئیجی بوسای ایتالیایی، دارنده مدال طلای 2006 و نقره 2010 جهان، صاحب‌نام‌ترین حریفی است که در گروه عسگری قرار دارد. در وزن 75- کیلو گرم 83 کاراته‌کا حضور دارند.

بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان از روز اول آذر به مدت پنج روز در سالن برسی پاریس فرانسه برگزار می‌شود و تیم ملی کاراته ایران در بخش مردان در این رقابت‌ها حضور دارد.

گفتنی است در دوره قبلی این مسابقات که در سال 2010 در بلگراد صربستان برگزار شد، تیم ملی کاراته کشورمان با مدال نقره حامد زیکساری در جایگاه شانزدهم جهان قرار گرفت.

این مسابقات پنجشنبه با برگزاری مبارزات اوزان 60- و 67- کیلو گرم و کاتای تیمی پی‌گیری می‌شود.

 

کد خبر 192039
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز