گروه اقتصادی: بهای سکه و ارز با کاهش لحظه به لحظه در حال رسیدن به سطحی منطقی و با ثبات است.

روز گذشته همشهری طی گزارشی از اوضاع بازار طلا و ارز به روند سریع افت قیمت‌ها اشاره کرد و از افزایش عرضه در بازار خبر داد. این کاهش همچنان ادامه داشت تا جایی که دیروز برای نخستین بار در شش هفته اخیر، قیمت دلار در بازار غیررسمی به 2700تومان رسید. همزمان یورو 3550تومان و پوند 4300تومان فروخته شد. این در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت از انتشار اخبار مهم ارزی در آینده نزدیک خبر داده و وعده کاهش مجدد نرخ‌ها را مطرح کرده است.

مهدی غضنفری به مدیریت عرضه و تقاضای ارز بعد از راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی اشاره کرده و گفته است: با این اقدامات و سیاست‌های دیگر، به‌تدریج آثار کاهش قیمت ارز در بازار آزاد و آرامش در بازار ارز و کالا را شاهد هستیم. از بازار طلا هم خبر می‌رسد که کاهش قیمت در بازار سکه همچنان ادامه داشته و با افت شاخص در بازارهای جهانی تشدید شده است.

دیروز قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با3.01 دلار کاهش به کمتر از1723.04 دلار رسید. بر همین اساس نرخ‌ها در بازار سکه نسبت به روز دوشنبه باز هم با کاهش مواجه شد. روز گذشته قیمت سکه طرح جدید به یک میلیون و 80 هزار تومان رسید که نسبت به دوشنبه 15هزار تومان کاهش نشان می‌دهد. نیم سکه 546هزار تومان و ربع سکه هم 274هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

 

کد خبر 191972
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز