دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی با حمایت از موضع نخست وزیر لبنان در قبال طرح آمریکا و فرانسه برای حل بحران این کشور ، خواستار تعدیل برخی بندهای این طرح شد.

ایرنا از ریاض گزارش داد که اکمل‌الدین احسان اوغلو  روز دوشنبه شانزدهم مرداد در بیانیه‌ای همچنین‌از طرح‪ ۷‬ماده‌ای "فواد سنیوره" نخست‌وزیرلبنان برای پایان دادن به‌جنگ گسترده رژیم‌صیهونیستی علیه این کشور و برقراری آتش‌بس حمایت کرد.

دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی با درخواست از شورای امنیت سازمان ملل‌متحد برای عمل به وظایف خود و صدور قطعنامه آتش‌بس فوری در لبنان ، اظهار داشت:
طرح کنونی آمریکا و فرانسه به امنیت و ثبات منطقه کمک نمی‌کندوموجب پایان یافتن درگیری بین اسراییل و لبنان نخواهد شد.

رژیم صهیونیستی طی حدود یک ماه گذشته باحملات وحشیانه خود به مردم لبنان علاوه بر نابودی بخش عظیمی از تاسیسات زیربنایی این کشور صدها نفر از مردم غیرنظامی از جمله دهها زن و کودک را کشته و مجروح و هزاران نفر رااز خانه و کاشانه خود آواره کرده است.

این حملات باحمایتهای کاخ سفید و سکوت مجامع جهانی مدعی حفظ صلح و امنیت جهان روبرو شده است.

فرانسه‌و آمریکا اخیرا طرحی برای حل این بحران به شورای امنیت‌سازمان ملل ارایه کرده‌اند که تنها منافع رژیم صهیونیستی را در نظر گرفته و به همین دلیل نخست وزیر لبنان با آن به شدت مخالفت کرده است.

سنیوره معتقد است این طرح که برای صدور قطعنامه به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارایه شده است به شکل کنونی تنها موجب تقویت اسراییل و طرفهایی خواهد شد که خواهان پایان جنگ و بحران نیستند.

به‌گفته مقامات لبنانی این طرح به خروج فوری رژیم صهیونیستی ازمناطقی که این رژیم به تازگی اشغال کرده اشاره ندارد ، به درخواست لبنان برای قرار گرفتن کشتزارهای اشغالی شبعا زیر نظر سازمان ملل و موضوع اسرای این کشور در زندانهای اسراییل توجه نکرده است ضمن اینکه مسئله مهم بازگشت فوری پناهندگان و آوارگان لبنانی به خانه‌های خود پس از اعلام آتش‌بس را نادیده گرفته است.

طرح مشترک آمریکا و فرانسه ‪ ۱۴‬بند دارد که بند نخست خوانان توقف "اعمال خصمانه" شده که به معنای پذیرش آتش بس موقت - نه دایم - است.

کد خبر 1915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز