جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادستانی گرجستان روز جمعه از بازداشت یازده مقام ارشد وزارت کشور و نیز معاون شهردار تفلیس به اتهام جاسوسی اینترنتی از رهبران گروه های مخالف دولت در جریان انتخابات پارلمانی این کشور خبر داد.

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: آرچیل کیبیلاشویلی دادستان کل گرجستان گفت: شوتا خیزانیشویلی معاون سابق وزیر کشور و معاون کنونی شهردار تفلیس، از هم پیمانان میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهور، به همراه 11 مقام دیگر پلیس متهم است که با استفاده از بدافزارهای رایانه‌ای از رهبران گروه‌های مخالف جاسوسی کرده است.

پیش از این نیز دولت جدید گرجستان، وزیر دفاع سابق و نیز فرمانده ستاد مشترک ارتش را به اتهام سوء استفاده از قدرت بازداشت کرده بود.

دادستان کل گرجستان گفت: این افراد با استفاده از بدافزارهای رایانه ای به رایانه شخصی رهبران احزاب سیاسی مخالف ساکاشویلی دسترسی پیدا کردند. در انتخابات پارلمانی ماه اکتبر گرجستان، ائتلافی از نیروهای مخالف دولت ساکاشویلی به رهبری بیدزینا ایوانیشویلی، میلیاردر گرجی، حزب طرفدار ساکاشویلی را شکست داد.

بیدینا ایوانیشویلی میلیاردر گرجستانی و نخست وزیر این کشور که ائتلاف مورد حمایت وی توانست در انتخابات اول اکتبر پیروز شود وعده داده است با همه مقامات سابق که متهم به سوء استفاده از قدرت هستند به صورت جدی برخورد کند.

کد خبر 191429
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز