سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته 236 واحد افزایش یافت و به 31 هزار و 215 واحد رسید.

در دادو ستد‌های روز گذشته شرکت‌های پتروشیمی پردیس، پالایش نفت بندرعباس، گسترش نفت و گاز پارسیان و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین نقش را در صعود شاخص داشتند و افزایش ارزش سهام این شرکت‌ها در مجموع 160واحد اثر مثبت روی شاخص بورس برجای گذاشت.

سهامداران 89 میلیارد تومان سهام خریدند

سهامداران بورس تهران دیروز291میلیون سهم به ارزش 89میلیارد و 200میلیون تومان سهام دادوستد کردند که از این میزان 35میلیون سهم به ارزش 11میلیارد تومان به معاملات سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس اختصاص یافت اما در نهایت 409تقاضا برای خرید 27میلیون و 500هزار سهم این شرکت روی میز باقی ماند. دیروز همچنین شرکت‌های صنایع شیمیایی سینا، فولاد امیر کبیر کاشان و سرمایه‌گذاری پارس توشه با صف خرید سهامداران مواجه بودند.

حرکت صعودی قیمت وام مسکن ادامه یافت

دیروز قیمت وام مسکن بار دیگر در فرابورس افزایش یافت و قیمت هر برگه اوراق تسهیلات مسکن شهریور 91با 21/0درصد افزایش به 58هزار و99 تومان رسید. هر برگه اوراق تسهیلات مسکن مهر‌ماه 91هم به قیمت 58هزارو244تومان خریداری شد.

‌ ‌ کاهش قیمت محصولات پتروشیمی در بورس کالا

روند نزولی قیمت محصولات پتروشیمی در بورس کالا ادامه داشت و در مبادلات روز گذشته قیمت محصولات پتروشیمی بین 5 تا 12 درصد کاهش یافت. دیروز در رینگ کشاورزی و فلزی بورس کالا مبادله ای انجام نشد اما در عوض در رینگ نفت و پتروشیمی انواع قیر ،پلی اتیلن و PVC دادو ستد شد. به طوری که در مبادلات روز گذشته 2 محموله 30 و 10 هزار تنی قیر صادراتی شرکت نفت جی به صورت نقد فروخته شد.

کد خبر 191186
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز