همشهری آنلاین: جدیدترین قسمت از سری فیلم‌های جیمز باند عنوان پرفروش ترین فیلم سال 2012 سینمای انگلیس را به دست آورد.

فیلم خارجی

more  تصاویری از فیلم سقوط آسمان، تازه‌ترین جیمزباند

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، با گذشت 12 روز از اکران فیلم سقوط آسمانی از سری فیلم‌های جیمز باند در انگلیس، این فیلم به فروش 95 میلیون دلار دست یافت تا "شوالیه تاریکی" را به زیر کشید.

«سقوط آسمانی» در آخر هفته گذشته نزدیک به 2 میلیون دلار فروش داشت که بالاترین میزان فروش یک فیلم سینمایی در انگلیس از ابتدای سال جاری محسوب می‌شود.

این در حالی است که شوالیه تاریکی در همین مدت زمان تنها نزدیک به 90 میلیون دلار در گیشه انگلیس فروخت.

از سوی دیگر سقوط آسمانی هم‌اکنون رکورد بیشترین میزان فروش سری فیلم‌های «جیمز باند» در سینماهای انگلیس در 12 روز نخست اکران را در اختیار دارد که پنج میلیون دلار بیشتر از فروش فیلم «کارینو رویال» است.

«سقوط آسمانی» محصول کمپانی سونی که به مجموع فروش جهانی 287 میلیون دلار رسیده است، هم‌اکنون در 81 کشور به روی پرده رفته است.

فیلم «سقوط آسمانی» علاوه بر کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم «جیمز باند» فروش آغازین، پس از قسمت دوم هری پاتر و هدیه‌های مرگ با فروش آغازین 3/38 میلیون دلار، به عنوان دومین فیلم تاریخ سینمای انگلیس از لحاظ فروش آغازین نیز دست یافت.

بیست‌وسومین فیلم از مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» با بازی «دنیل کریگ» به عنوان طولانی‌ترین فیلم از این سری، همزمان با پنجاهمین سالگرد ساخت اولین فیلم «جیمز باند» قرار است از نهم نوامبر در آمریکا نیز به نمایش گذاشته شود.

کد خبر 190782
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز