دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی گروه هکرهای ناشناس اعلام کرد که این گروه به مناسبت روز پنجم نوامبر که به شب آتش‌بازی شهرت یافته، مجموعه‌ای از حملات سایبری را آغاز کرده و تعدادی از اطلاعات کاربری کاربران سایت‌های مختلف را منتشر کرده‌است.

به گزارش Cnet، این گروه ادعا کرده اطلاعات حساب‌های کاربری کاربران PayPal، سایمنتک و وب‌سایت‌های دولت استرالیا و چند وب‌سایت دیگر را به دست آورده و منتشر کرده است. به نظر می‌آید این حملات به گونه‌ای اعتراض علیه استفاده از سیستم‌های تجسسی از قبیل Trapwire و INDECT باشند.

مخالفان این دو سیستم تجسسی بر این باورند این دو سیستم حریم خصوصی و آزادی فردی را با تهدید جدی مواجه کرده و به‌کار‌گیری آنها می‌تواند به عنوان زیرپا گذاشتن حقوق بشر به حساب آید. ناشناس‌ها حملات روز دوشنبه را تنها یک آغاز اعلام کرده‌اند و اخبار حملات خود را به صورت مداوم روی توئیتر قرار می‌دهند.

این گروه از هکرها در هک کردن و از کار انداختن وب‌سایت‌های دولت استرالیا، PayPal، NBC.com، وب سایت کنسولگری غنا، شرکت صنعت و معدنی در استرالیا و چندین وب‌سایت دیگر دست داشته‌اند. به نظر می‌آید ناشناس‌های استرالیا در حال حاضر فعال‌تر از دیگر هکرهای ناشناس باشند.

شب آتش‌بازی یا شب گای فاوکس از آن جهت برای گروه ناشناس اهمیت دارد که این شب، شب دستگیری فردی است که ناشناس‌ها از ماسک وی برای پنهان سازی هویت اصلی خود استفاده می‌کنند. گای فاوکس در سال 1605 درحالی که در تلاش بود تا از برنامه باروت لندن به منظور منفجر کردن مجلس اعیان لندن استفاده کند،‌ دستگیر شده و مجلس نجات پیدا کرد. از آن زمان به بعد روز پنجم نوامبر به شکرگزاری شکست طرح باروت بزرگداشته شده و در آن آتش‌بازی صورت می‌گیرد.

کد خبر 190197
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز