گروه شهری: نخستین جشن بزرگ مذهبی با عنوان جشن درخت دوستی به مناسبت عید غدیر در پیاده راه فرهنگی 17شهریور پیش از بهره‌برداری رسمی از این پیاده‌راه برگزار شد.

جشن غدیر

نورپردازی میدان امام حسین در شب عید سعید غدیر خم از سوی سازمان زیباسازی شهر و برپایی خیابان هنر غدیریه در این پیاده‌راه به‌مدت سه روز از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه بود که مورد توجه مردم قرار گرفت.این جشن که با حضور سیدمحمد ایازی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری و مجتبی عبداللهی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد، با برپایی غرفه‌های فرهنگی و هنری، برنامه‌های متنوعی برای شهروندان پیش‌بینی شده بود.

سید محمد جواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه خیابان هنر غدیریه به مناسبت عید سعید غدیر خم در محور 17شهریور برپاشد، گفت: خیابان هنر غدیریه به‌مدت سه روز از 11تا 13آبان ماه، در محور 17شهریور حد فاصل میدان امام حسین و میدان شهدا برگزار شد. او با اشاره به اینکه این برنامه با مشارکت خانه شهریاران جوان در راستای اجرای برنامه غدیریه در میدان امام حسین برگزار شد، ادامه داد: در این سه روز 40غرفه فرهنگی و هنری در محور 17شهریور برپا شد و شهروندان از این برنامه‌ها استفاده کردند و مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

کاریکاتور، نقاشی، خط، منبت‌کاری، تذهیب، نقاشی، سفال و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری ازجمله برنامه‌هایی است که شوشتری به آن اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی که به مناسبت عید غدیر در این خیابان برپا شد دارای یک بخش جنبی بود که در آن برنامه‌های نمایشی برای شهروندان به اجرا درآمد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه تمامی برنامه‌های خیابان هنر غدیریه با موضوع این عید فرخنده بود، افزود: در این روزها بخش ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان درنظر گرفته شده بود که در غرفه‌های پیش‌بینی شده برای این موضوع فعالیت‌های هنری مانند نقاشی به‌صورت مسابقه برگزار شد که استقبال خوبی را شاهد بود و در نهایت با اهدای جوایز به مناسب عید غیرخم خاطره این روز فرخنده در ذهن کودکان و نوجوانان باقی ماند.

کد خبر 190012
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز