شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مرکز ترک اعتیاد در اروپا در حال افتتاح نخستین کلینیکی است که به افرادی که "جوی استیک" از دستشان نمی‌افتد خدمات درمانی در منزل ارائه می‌دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس کیت باکر رئیس "موسسه مشاوران اعتیاد اسمیت و جونز مستقر در آمستردام  که این برنامه را رااندازی کرده‌است در این باره می‌گوید:"بازی‌های کامپیوتری علیرغم ظاهر معصومشان  می‌توانند به همان اندازه قمار یا مواد مخدر اعتیادآور باشند."

باکر شخصا تا به حال 20 معتاد به بازی‌های کامپیوتری را در سنین 13 تا 30 سال جاری درمان کرده‌است. به گفته او برخی از این افراد هنگامی که به کامپیوتر  نگاه می‌کنند علائم ترک مثل لرزیدن و عرق کردن را از خود نشان می‌دهند.

برنامه ترک اعتیاد این مرکز که از ابتدای تابستان آغاز می‌شود، هشت هفته طول می‌کشد و شامل جلسات روان‌درمانی، گشت و گذار در طبیعت، کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی سالم و احیانا  تجویز دارو می‌شود.

پژوهش‌ها در باره اثرات روانی بازی‌های کامپیوتری هنوز در آغاز راه است  و پژوهشگران در مورد تعریف دقیق اعتیاد به این بازی‌ها توافق نظر ندارند. اما کارشناسان  می‌گویند که بسیاری از جوانانی که به بازی‌های کامپیوتری وابسته هستند دچار مشکلت روانی  هستند.

باکر می‌گوید :"ما با کودکانی روبرو می‌شویم که نمی‌دانند چگونه ارتباط  چهره به چهره با دیگران برقرار کنند، زیرا همیشه از طریق کامپیوتر با دیگران ارتباط برقرار کرده‌اند و شبکه حمایت اجتماعی خود را به کلی از دست داده‌اند."

کد خبر 190

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز