همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب و ابلاغ اساسنامه فدراسیون ملی ورزش‌های کارگری خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی با اعلام این خبر درباره فدراسیون ملی ورزش‌های کارگری گفت: این فدراسیون، نهاد عمومی غیردولتی است که بر اساس مشی و اصول ورزش آماتوری تأسیس شده و هماهنگ با سایر فدراسیون‌های ورزشی، با مجوز وزارت ورزش و جوانان و با هماهنگی کمیته ملی المپیک، تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت خواهد کرد.

بر طبق این گزارش، مجمع عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های کارگری متشکل از وزیر ورزش و جوانان، معاون ورزش قهرمانی وزیر ورزش و جوانان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون فرهنگی و اجتماعی و نیز مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده کمیته ملی المپیک، نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت، روسای هیات‌های ورزش کارگری کشور و نمایندگانی از ورزشکاران، مربیان و داوران برتر ورزش کارگری است.

این فدراسیون در آغاز فعالیت خود توسط سرپرست موقت فدراسیون اداره می‌شود تا حداکثر ظرف مدت 6 ماه آینده نسبت به تشکیل مجمع عمومی و برگزاری انتخابات برای تعیین رئیس فدراسیون اقدام شود. بر این اساس، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان با صدور حکمی علی میرزاخانی را به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش کارگری منصوب کرد.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های کارگری از بین داوطلبان که خود از جامعه و صنف کارگری هستند و با رأی مجمع عمومی برای مدت 4 سال با صدور حکم رئیس مجمع عمومی انتخاب خواهد شد.

بر طبق این گزارش، در حال حاضر از بین حدود 10 میلیون نفر کارگر در کشور ، بیش از 3 هزار نفر به عنوان قهرمان در رده ملی و استانی برگزیده شده اند. 25 هیات ورزشی کارگران در رشته های مختلف فعالیت دارند و سالیانه 5000 رقابت ورزش کارگری در سراسر کشور و 35 رویداد ورزشی در رده ملی برگزار می شود.

کد خبر 189523
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز