دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

فاطمه قنبری: ایران تنها کشوری است که می‌شود در فروشگاه‌های نرم‌افزار آن چه به‌صورت حضوری و چه به‌صورت آن‌لاین نرم‌افزارهای هک‌سایت و موبایل را خریداری کرد؛ نرم‌افزارهایی که انواع و اقسام مختلفی داشته و هر یک در معرفی خود گوی سبقت را از دیگری ربوده‌اند.

سایبر

اما نکته عجیب این است که اغلب این فروشنده‌ها اظهار می‌دارند که این نرم‌افزارها نباید برای موارد غیرمجاز استفاده شود. درواقع توصیه می‌کنند که از نرم‌افزارهای غیرمجاز استفاده مجاز شود. مانند اینکه فروشگاهی شاه‌کلید بفروشد و به خریداران توصیه کند که خواهش می‌کنم برای دزدی از آن استفاده نکنید ولی این را هم تأکید کند که با این شاه‌کلید می‌توانید هر قفلی را باز کنید!

به عنوان مثال در معرفی یکی از این نرم‌افزارها آمده است: نرم‌افزاری قدرتمند و کاربردی برای نفوذ به گوشی‌های دیگر (هک از طریق بلوتوث) و دستیابی به اطلاعات شخصی آنها ! این نرم‌افزار برای پلتفرم جاوا ارائه شده و قابلیت نصب روی اکثر گوشی‌هایی که از این پلتفرم پشتیبانی می‌کنند را داراست.

برخی قابلیت‌های این نرم‌افزار عبارتند از: قابلیت ارسال پیامک از تلفن همراه قربانی، امکان مشاهده تمامی پیامک‌های آن، مشاهده شماره‌ها در دفترچه تماس گوشی قربانی، امکان ایجاد تغییرات در پروفایل و تعویض آن، قابلیت اجرای Music Player گوشی قربانی، قابلیت کم و زیاد‌کردن صدای گوشی قربانی، امکان Restart و خاموش کردن گوشی، قابلیت برقراری تماس توسط گوشی. البته فروشندگان برای اینکه اندکی وجدان خود را آسوده کنند هشدار داده اند: مسئولیت هرگونه استفاده نادرست از این نرم‌افزار تنها برعهده کاربر است. یا در معرفی محصول دیگری آمده است: هک‌کردن در سیستم‌های رایانه‌ای به امری عادی تبدیل شده است و البته راه‌های جلوگیری هم زیاد‌تر از راه‌های هک است. این بار یک نرم‌افزار با قابلیت هک گوشی‌های موبایل معرفی می‌شود. هدف ما معرفی این نرم‌افزار و آشنایی شما با سیستم‌های جدید تلفن‌های همراه است؛ پس امیدواریم استفاده‌های غیرمجاز از این نرم‌افزار انجام نشود.

شاید اگر پلیس فتا، مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای و اینترنتی، اقتدار کافی از خود نشان داده بودند اینگونه نرم‌افزارها مثل نقل و نبات در دسترس مردم نبود!

کد خبر 189437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز