مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: با استفاده از 13 ابزار مهم مهندسی ترافیک ازجمله چراغ‌های راهنمایی، تابلوهای اطلاع‌رسانی و دوربین‌های نظارت تصویری، تهران در سال 86 به سوی کنترل نرم‌افزاری ترافیک گام برمی‌دارد.

حجت‌الله بهروز افزود: در حال حاضر حدود 4 هزارتقاطع پایتخت به‌وسیله چراغ‌های راهنمایی کنترل می‌شوند که حدود 300 چراغ راهنمایی با بررسی زمان و سرعت رفت و آمد خودروها، مدت انتظار در تقاطع را اعلام می‌کنند که به آنها «چراغ هوشمند» می‌گوییم.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، بهروز اضافه کرد پایتخت نیازمند مدیریت دینامیک در زمینه ترافیک است و امروزه دیده‌بانی شهر و معابر شهری به‌عنوان یکی از مرسوم‌ترین روش‌های مدیریت ترافیک در دنیا به‌شمار می‌آید و بر این اساس حدود 200 دوربین نظارت تصویری در تهران نصب شده است.

وی سال 86 را به‌عنوان نقطه عطف عبور مدیریت ترافیک تهران در استفاده از روش‌های مدرن به‌جای شیوه‌های سنتی دانست و تصریح کرد: تکنولوژی فعلی مورد استفاده در دوربین‌های نظارت تصویری پایتخت متعلق به دهه قبل است و پاسخگوی نیازهای امروز نیست و به همین دلیل طرح تغییر شبکه از آنالوگ به دیجیتال که از سال 85 آغاز شده در سال 86 تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک با اشاره به نصب 22 تابلوی اطلاع‌رسانی در بزرگراه‌ها برای ارائه اطلاعات مسیر به رانندگان و این‌که جدیدترین تکنولوژی این تابلوها در بزرگراه شهید بابایی نصب شده، اضافه کرد: «رادیو پیام» و «صدای شهر» نیز در انتقال اطلاعات لحظه‌ای و آموزه‌های ترافیکی به رانندگان مؤثر بوده‌اند.

بازنگری در دوربرگردان‌ها
از سوی دیگر مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک تهران نیز گفت که برخی دوربرگردان‌های شهر تهران ایمنی معابر را به خطر انداخته و ظرفیت ترافیکی خیابانها را کاهش داده است که جهت تصحیح آنها باید اقدام شود.

 محمود صفارزاده با اشاره به اینکه در انجام طرحهای ترافیکی باید فرایند علمی طی شود، گفت: به نظر می‌رسد زمانی که دوربرگردان‌ها در تهران اجرا می‌شده است مطالعات کارشناسی در این زمینه انجام نشده و برخی از آنها به درستی اجرا نشده است.

کد خبر 18941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز