همشهری آنلاین: وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که آیا ایران در پاسخ به تحریم‌ها تنگه هرمز را می‌بندد یا خیر؟ گفت: این دو موضوع ربطی به هم ندارند و کاملا از هم مجزا هستند.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه همایش گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران در پاسخ تحریم‌ها تنگه هرمز را می‌بندد یا خیر گفت: این دو موضوع ربطی به هم ندارند و کاملا از هم مجزا هستند.

وی افزود: تحریم‌های امروز ناعادلانه است اما برای ما باعث ایجاد توانمندی رو به جلو و خوبی شده است. ما به اندازه کافی قدرتمند هستیم و می‌توانیم با قدرت از این تحریم‌ها عبور کنیم.

تحریم های اعمالی علیه ایران با هدف محدود کردن مسائل هسته ای نیست

خبرگزاری مهر گزارش داده؛ سردار احمد وحیدی در سخنانی در همایش ملی پدافند غیرعامل جوهره پدافند غیرعامل را مقاومت دانست و گفت: پدافند غیرعامل، یک عنصر انفعالی نیست.

وی اقتصاد مقاومتی را عاملی موثر در پدافند غیر عامل بیان کرد و افزود: امروز دشمن به همان اندازه که شبکه های تلویزیونی را هدف قرار داده مسائل اقتصادی را نیز هدف قرار داده است.

وی گفت: تحریم هایی که اعمال می شود با هدف محدود کردن مسائل هسته ای نیست، بلکه دشمن مسائل اقتصادی را برای ضربه زدن انتخاب کرده است.

وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: اگر با اقتصاد مقاومتی بتوانیم حلقه آخر مقاومت را شکل دهیم، برنده ایم.

وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز اگر جنگ ماهواره ها مطرح است، این تجهیزات فقط سلاح نیست، بلکه تعیین کننده روابط بین الملل است.

سردار وحیدی با اشاره به قطع شبکه های ماهواره ای در کشور افزود: این بخشی از جنگ غرب با ما است.

وی با بیان اینکه پدافند سپر موشکی که امروز آمریکا در دنیا دنبال می کند، فقط یک شبکه پدافندی را شکل نمی دهد، گفت:‌ این موضوع در تاثیرگذاری قدرت نظامی و همچنین روابط بین الملل موثر است.

وزیر دفاع افزود: در قدرت نظامی ناچاریم که ابعاد آن را بازشناسی کنیم و جایگاه خود را در آن بیابیم.

سردار وحیدی با بیان اینکه در قرن اخیر 200 میلیون انسان در جنگ هایی که همه ریشه غربی دارد، کشته شدند، گفت: ‌توان دریایی ناوهای هواپیمابر آمریکا از 13 کشور بیشتر است و اکنون نیز سلاح های کشتار جمعی آنها بی محابا به جلو حرکت می کند.

وی افزود: شاید سلاح های آینده از سلاح های هسته ای امروز ، پیشرفته تر باشد.

سردار وحیدی گفت: در دوره جنگ سرد تلاش بر این بود که با به رخ کشیدن قدرت نظامی و بدون جنگ کشورها تسلیم شوند که تا حدی موفق بودند، اما زورمداری کشورهای غربی به ویژه آمریکا بعد از فروپاشی شوروی حوزه های جنگ را پدید آورد از جمله جنگ های یوگسلاوی، عراق و افغانستان.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه صحنه جهان را کسانی هدایت می کنند که استفاده از زور آشکار برای آنها طبیعی شده است افزود: اکنون، باید درباره مفهوم جامع توان نظامی خوب بیندیشیم.

سردار وحیدی با تقسیم بندی توان نظامی به دو بخش پدافند عامل و غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل، رکن مهمی در تکمیل حلقه قدرت نظامی است .

 

 

کد خبر 189357
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز