شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه امارات عربی متحده گزارش پارلمان اروپا را درباره نقض حقوق بشر در این کشور جانبدارانه، تبعیض آمیز و بی‌اساس خواند.

خبرگزاری آلمان از ابوظبی گزارش داد، انور محمد قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش روز جمعه پارلمان اروپا درباره نقض حقوق بشر در امارات کاملا تبعیض آمیز، غیر منصفانه و توهین آمیز است و با واقعیت‌های داخلی امارات مطابقت ندارد.

قرقاش گفت: «پارلمان اروپا بدون آگاهی از اوضاع داخلی امارات و بدون توجه به گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی ذیربط درباره اقدامات و برنامه‌های دولت امارات برای اجرای حقوق بشر، به ویژه در زمینه حقوق کارگران خارجی، آزادی های اجتماعی، تقویت جایگاه زنان و مسایل دیگر، اتهامات بی‌اساسی وارد کرده است.»

پارلمان اروپا روز جمعه در گزارشی اوضاع حقوق بشر در امارات عربی متحده را نگران‌کننده دانست و سرکوب زندانیان سیاسی و بهره‌کشی از کارگران مهاجر را محکوم کرد.

پارلمان اروپا در این بیانیه همچنین نقض حقوق زنان، گنجاندن مجازات اعدام در قوانین امارات و اعمال محدودیت در آزادی بیان فعالان سیاسی و طرفدار مردم‌سالاری در این کشور را محکوم کرد.

علاوه بر این، پارلمان اروپا از دولت امارات خواست همه زندانیان سیاسی را که شمار آنان به 64 نفر می‌رسد، فورا آزاد کند.

کد خبر 189191
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز