طبق معمول، در آن شامگاه پاییزی، به اتفاق دیگر همسایگانمان در پارکینگ مجتمع مسکونی جمع شده بودیم تا دو ساعت فارغ از گرفتاری‌های شخصی، به رتق‌وفتق امور ساختمان بپردازیم و برخی مشکلات را که پیرامون پرداخت شارژ و... پیش‌آمده برطرف کنیم.

طرح - طنز

خوشبختانه از طریق گفت‌وشنود مثبت و التیام‌بخش حضار، رسیدگی به مشکلات مجتمع به خیروخوشی پایان گرفت و برای یک ساعت باقیمانده، هرکس پیشنهادی ارائه می‌کرد. یکی می‌گفت برویم سراغ فوتبال‌دستی و با آن جعبه فرسوده قدیمی که 20سالی است مهمان ماست قدری کلنجار برویم. دیگری پیشنهاد می‌کرد، بازی گل کوچک راه بیندازیم و بیشتر از همه آقای خوش‌خیال پافشاری می‌کرد و با اشاره به موفقیت‌های جهانی ورزشکاران ما در فوتبال داخل سالن یا همان فوتسال، مدعی بود که ایشان می‌تواند با تشکیل یک تیم موفق و عبور از دور رقابت‌های داخلی، تیم مجتمع ما را وارد رقابت‌های جهانی کند و حاصل درآمدش را نیز به مصرف تامین تجهیزات و بهبود شرایط مجتمع مسکونی خودمان برساند. طبق محاسبات آقای خوش‌خیال، تیم فوتسال ما با صعود به رده تیم‌های آسیایی، صاحب چنان درآمدی می‌شود که می‌تواند همسایگان را تا 20سال آینده هم از پرداخت حق شارژ معاف کند! آقای خوش‌حساب (نامی که همسایگان به طعنه برای یکی از همسایگان بدحساب ما گذاشته‌اند)، در حالی که رگ‌های گردنش متورم شده بود، یکسره فریاد می‌زد: عالیه، این عالیه...!

آقای متین، فرهنگی بازنشسته که با تکیه‌دادن به عصای چوبی زیبا و خوش‌تراش، قامتش را راست نگه‌داشته بود، با صدایی آرام و لحنی ملایم تذکر داد:‌ آقایان! این رویاپردازی‌ها را بگذاریم کنار و قدری منطقی‌تر فکر کنیم. با کدام تیم می‌خواهیم برویم سراغ مسابقات جهانی و درآمد کسب کنیم؟!

آقای خوش‌حساب چنان فریادی کشید که آقای متین را سرجایش نشاند! خوش‌حساب می‌گفت: منفی‌بافی‌هاست که نمی‌گذارد این همه استعداد نوشکفته در مجتمع ما به ثمر برسد و ما هم مثل فوتبالیست‌های معروف صاحب درآمدهای بالا شویم و به یک میلیارد تومان بگوییم یه تومان. لحظاتی بعد در حالی که آقای متین سرجایش نشسته و سکوتی عجیب جمع را فراگرفته بود، خانم مهرورز که همیشه در کارهای مربوط به مجتمع جزو فعال‌ترین همسایگان ماست با لحنی آرام و همراه با شوخ‌طبعی گفت: هرکس توانست به سؤال من پاسخ درست بدهد، یک جایزه 10هزار تومانی به او هدیه می‌کنم‌ و سؤال را چنین مطرح کرد:
- معروف‌ترین سیاره‌ها و ثوابت هزاره سوم کدامند؟! همه به هم نگاه کردیم و چیزی به ذهن‌مان خطور نکرد. آقای خوش‌حساب عباراتی را ردیف کرد. اما پاسخ سؤال خانم مهرورز نبود. از این رو خانم مهرورز پاسخ را گفت. مهم‌ترین سیاره عصر حاضر قیمت کالاهاست که یک لحظه هم از حرکت و بالارفتن نمی‌ایستد و مشهورترین ثوابت هم حقوق ما کارمندان است که از جایش تکان نمی‌خورد!

کارمند دون پایه!

کد خبر 188877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز