همشهری آنلاین: اولین جشنواره نقاشی روی پارچه از 9 تا ۱۳ آبان ماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

نقاشی

به گزارش مهر، این جشنواره با شعار "نقاشی کن؛ تنت کن" و عنوان فرعی "اولین جشنواره دوستی رنگ و پارچه" در برج میلاد تهران از سوی شرکت "برگزارکننده رویدادهای هووین" برپا می‌شود.

در این جشنواره تعدادی تی شرت، کفش و شال در رنگ‌های مختلف تهیه شده است که به همراه وسایل نقاشی و رنگ تحویل علاقمندان داده می‌شود تا بتوانند طرح مورد نظر خود را بر روی آنان طراحی و نقاشی کنند.

این جشنواره به طراحان و صاحبان صنعت مد کمک می‌کند تا با سلیقه نسل جوان بیشتر آشنا شوند و از طرح‌های آنان در تولیدات خود بهره ببرند.

در سال‌های اخیر استفاده از تی شرت‌ها، مانتوها و روسری‌های طرح‌دار در میان جوانان رواج پیدا کرده است، با این حال اما غالب طرح‌های استفاده شده یا کپی برداری از طرح‌های خارجی بود و یا نمونه‌هایی تکراری از طرح‌هایی واحد و قدیمی، برای نمونه نیز می‌توان به رواج یافتن لباس‌هایی با طرح‌هایی به خط نستعلیق که برای اولین بار از سوی یک طراح جوان ایرانی در آمریکا آغاز شد، اشاره کرد.

در اولین جشنواره دوستی رنگ و پارچه از استادان و هنرمندان مردمی دعوت شده تا با پیاده‌سازی طرح خود روی لباس‌ها، این آثار را در روز13 آبان ماه امسال مصادف با عید غدیر خم به نفع خیریه‌ها و کمک به مردم آسیب دیده زلزله آذربایجان شرقی به مزایده بگذارند.

عموم مردم نیز پس از طراحی می‌توانند طرح خود را در مسابقه این جشنواره ارائه دهند یا در صورت عدم تمایل آن را به همراه خود ببرند.

این جشنواره از روزهای 9 تا 13 آبان در لابی سازه اصلی برج میلاد برگزار می‌شود و ورود از ساعت 9 تا 21 به صورت رایگان برای عموم آزاد است.

 

کد خبر 188756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز