دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

گروه بورس: مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران از افزایش 15درصدی ارزش بازار و سود شرکت‌های بورس خبر داد.

به گزارش همشهری، حسن قالیباف اصل دیروز در نشستی مطبوعاتی ، گفت: ارزش بازار سهام به رقم 130هزار میلیارد تومان رسیده است. او افزود: آخرین پیش‌بینی سود شرکت‌های بورس 23هزار و 500میلیارد تومان است، این آمار نمایانگر رشد 15درصدی سود صنایع بورس نسبت به سال گذشته است. قالیباف اصل اعلام کرد: سرمایه‌گذاران به‌طور متوسط از ابتدای امسال ، 12درصد بازده را از بورس تهران کسب کرده‌اند. او رقم کل مبادلات انجام شده در بورس تهران طی نیمه نخست امسال را 9هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 1800میلیارد تومان ، معادل 20درصد دادوستدها، از طریق معاملات آنلاین انجام شده است.

پذیرش شرکت‌های جدید

مدیرعامل بورس تهران گفت: سیمان آبیک در بورس تهران پذیرفته شده ، امیدوارم در آینده نزدیک سهام این شرکت وارد تالار مبادلات سهام شود. او درباره وضع پذیرش شرکت هلدینگ خلیج‌فارس افزود: پس از ثبت افزایش سرمایه این شرکت نزد سازمان بورس، ورود این شرکت به بازار سهام دوباره در جلسه هیأت پذیرش بررسی خواهد شد که امیدوارم این شرکت بتواند شرایط پذیرش را در بورس تهران به‌دست آورد.

عرضه سلف سهام

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: سلف سهام و معاملات اعتباری، دو ابزار مالی جدیدی هستند که برای افزایش نقدشوندگی در بورس تهران عرضه خواهند شد. او ادامه داد: هم‌اکنون دستورالعمل معاملات سلف سهام در کمیته فقهی سازمان بورس قرار دارد تا مسائل شرعی آن مورد بررسی قرار گیرد. همچنین دستورالعمل اجرایی معاملات اعتباری در دستورکار قرار دارد.

بورس ارز

او درباره بورس ارز گفت: برای معامله ارز در بورس اوراق بهادار نیازمند دستورالعمل و نرم افزار هستیم، البته نرم افزار فعلی این امکان را دارد که معاملات روی آن انجام شود. قالیباف‌اصل به سابقه معاملات تعهدنامه‌های ارزی در بورس تا سال 78اشاره و تأکید کرد: البته این طبیعی است که بانک مرکزی در این خصوص ملاحظاتی داشته باشد و بخواهد تغییراتی در دستورالعمل یا نرم‌افزار ایجاد کند و بورس آمادگی دارد تا خود را با این خواسته‌ها تطبیق دهد.

کد خبر 187963
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز