مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین- زهره بانی: کشور ایران از سال 1348 با عضویت در برخی مجامع بین‌المللی مرتبط با فضا، خود را به عنوان کشوری پیشرو در زمینه هوافضا در منطقه معرفی کرد

آشنایی با آژانس فضایی ایران  (ISA)

در همین راستا در سال 1382 با تصویب مجلس شورای اسلامی، شورای عالی فضایی به ریاست رئیس جمهوری و عضویت نهادهای ذیربط تاسیس گردید. بر این اساس، رئیس سازمان فضایی ایران دبیر شورای عالی فضایی می‌باشد.

با توسعه و گسترش فعالیت‌های فضایی کشور، در تاریخ هفتم مهر ماه 1389چندین پژوهشگاه و پژوهشکده فعال در زمینه تحقیقات فضایی در سازمان فضایی ایران ادغام شد و از آن پس زیر نظر مستقیم رئیس جمهوری اداره می‌شود.

از جمله وظایف شورای عالی فضایی، سیاستگذاری و تعیین خطوط کلی نظام در امر فضا می‌باشد و سازمان فضایی ایران نیز وظیفه اجرای این مصوبات را عهده‌دار خواهد بود.

سازمان فضایی ایران در برخی مجامع بین‌المللی از جمله کمیته استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل متحد (COPUOS) و سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه (APSCO)و ...عضویت دارد.

از اهم فعالیت‌ها و پروژه‌هایی که در حوزه فناوری فضایی در حال انجام است و یا به نتیجه رسیده است می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  •  پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید با ماهواره بر سفیر امید پرتابگر ساخت جمهوری اسلامی ایران.
  •  پرتاب کاوشگرهای 3،2،1 و 4 و محموله‌های زیستی با پرتابگرهای کامل بومی و ایرانی در راستای اجرای پروژه اعزام انسان به فضا.
  •  پرتاب موفقیت آمیز ماهواره رصد 1
  • طراحی وساخت چندین ماهواره که به زودی با پرتابگر های داخلی به فضا پرتاب خواهند شد.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
برای آشنایی با سازمان فضایی ایران رجوع کنید به http://new.hamshahrionline.ir/details/30202

کد خبر 187723
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز