گروه حوادث: دو برادر وقتی در جریان اختلافات طایفه‌ای پدرشان را از دست دادند برای انتقام‌جویی نقشه خونینی طرح کردند.

متهمان

آنها پس از قتل شش نفر از اعضای طایفه مقابل به اصفهان گریختند و با تغییر هویت، زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفتند اما پس از گذشت چند سال، سرانجام به دام کارآگاهان پلیس افتادند. تسویه‌حساب خونین این دو برادر به اواسط دهه 80برمی‌گردد؛ زمانی که جوانی از خانواده آنها به دختری از طایفه مقابل علاقه‌مند شد.

اصرار پسر جوان برای ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش نه‌تنها با مخالفت‌های شدید بزرگان طایفه همراه شد که درگیری‌های زیادی را نیز به‌دنبال داشت. این درگیری‌ها تا جایی پیش رفت که خانواده دختر جوان تصمیم گرفتند برای جلوگیری از این ازدواج، دست به جنایت بزنند. هدف آنها مرد میانسالی از خانواده خواستگار سمج بود و آنها در جریان یک درگیری خونین، مرد میانسال را به قتل رساندند غافل از اینکه جنایت آنها بذری از کینه در دل فرزندان مقتول پاشید تا جایی که شش نفر قربانی این کینه شدند.

نقشه مرگبار

پسران جوان مقتول پس از اینکه پدرشان را در جریان درگیری طایفه‌ای از دست دادند نقشه انتقام‌جویی کشیدند. آنها برای این کار یک قبضه کلت کمری تهیه کردند و با شناسایی چند نفر از اعضای طایفه مقابل، در مدت کوتاهی شش نفر از کسانی را که تصور می‌کردند در قتل پدرشان نقش داشته‌اند، به قتل رساندند. پس از آن از استان فارس گریختند و زندگی مخفیانه‌ای را در پیش گرفتند. وقتی خبر قتل شش نفر به گوش پلیس استان فارس رسید، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عاملان جنایت آغاز شد اما به‌رغم جست‌وجوهای گسترده، ردی از آنها به‌دست نیامد.

تغییر هویت

برادران جنایتکار بعد از فرار از استان فارس راهی اصفهان شدند. امن‌ترین جایی که آنها برای مخفی‌شدن درنظر داشتند، یکی از شهرهای اطراف اصفهان بود. متهمان که می‌دانستند اعضای طایفه مقابل و پلیس در تعقیبشان هستند هویت خود را تغییر دادند و با استفاده از مدارک شناسایی جعلی، زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفتند. آنها چند سال به این زندگی ادامه دادند و گرچه تصاویر و مشخصاتشان در اختیار پلیس آگاهی سراسر کشور قرار گرفته بود اما در این مدت هیچ رد و سرنخی از آنها به‌دست نیامد.

یک سرنخ

شهریورماه امسال کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان اصفهان که سرگرم بررسی پرونده‌های راکد و بی‌نتیجه بودند، با مشاهده پرونده برادران جنایتکار تصمیم گرفتند تحقیقات برای یافتن ردی از آنها را از سر بگیرند. آنها که می‌دانستند متهمان به اصفهان گریخته‌اند، بررسی‌های اطلاعاتی خود را شروع کردند و با تحقیقات گسترده توانستند سرنخی از مخفیگاه متهمان در اطراف اصفهان به‌ دست آوردند.

سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان درباره دستگیری مردان جنایتکار گفت: پیگیری سرنخ‌ها بیش از یک‌ماه به طول انجامید و سرانجام کارآگاهان محل زندگی قاتلان فراری را شناسایی کردند. وی ادامه داد: کارآگاهان در یک عملیات ضربتی که پنجشنبه‌صورت گرفت هر دو متهم را دستگیر کردند و به چند سال زندگی مخفیانه آنها پایان دادند. با کشف یک قبضه کلت کمری از مخفیگاه متهمان، هر دوی آنها به قتل شش نفر اعتراف کردند و برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس استان فارس قرار گرفتند.

کد خبر 187695
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز