چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: بانک مرکزی تصمیمات جدیدی برای بازار ارز اتخاذ و ابلاغ کرد. مهم‌ترین این تصمیمات پرداخت 300دلار ارز مبادلاتی به مسافران و همچنین ممنوعیت پرداخت اصل و سود سپرده‌های ارزی به ریال بود.

بانک مرکزی

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با تأیید آغاز اختصاص 300دلار ارز مبادلاتی به نرخ روز به مسافران خارج از کشور گفت: براساس تصمیم جدید بانک مرکزی در مرحله اول، بانک ملت به‌عنوان بانک عامل اعطای این نوع ارز به مسافران تعیین شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به شعب ارزی این بانک، از جزئیات مقررات و مدارک لازم برای تحویل 300دلار ارز مبادلاتی اطلاع یابند. در حال حاضر، مسافران به عتبات عالیات و حج تمتع و عمره سالانه 300دلار ارز با نرخ مرجع 1226تومان می‌گیرند.

اختصاص ارز مبادله‌ای به دانشجویان غیربورسیه

دانشجویان غیر‌بورسیه (آزاد) مقطع فوق ‌لیسانس به بالا، هم می‌توانند ‌طبق بخشنامه‌ها و مقررات ابلاغی برای دریافت ارز دانشجویی با نرخ مبادله‌ای به شعب ارزی بانک تجارت مراجعه کنند.بانک مرکزی همچنین تسهیلات جدیدی را برای دارندگان حواله‌های ارزی پیش‌بینی کرد. براساس این بخشنامه دارندگان حواله‌های وارده ارزی با منشا خارجی نیز می‌توانند نسبت به افتتاح حساب ارزی اقدام کرده وعلاوه بر برخورداری از مزایای پیش‌بینی شده، از محل حساب مذبور جهت حواله ارز به خارج کشور‌، با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه، برای واردات کالا و خدمات نیز اقدام کنند و منابع آن هم از محل منابع بانک عامل تأمین خواهد شد.

توقف کاهش قیمت نرخ دلار مبادله‌ای

دیروز پس از چند روز کاهش تدریجی اما اندک قیمت ارز در مرکز مبادلات ارزی، این روند متوقف و هر دلار 2548تومان فروخته شد. همچنین قیمت هر یورو سه هزار و 275تومان اعلام شد که نسبت به روز قبل از آن 33تومان کاهش را نشان می‌دهد.

پرداخت ارز به اولویت هشتم از هفته آینده

از دیروز همچنین اولویت گروه هفتم نیز به اولویت‌های گروه‌های دیگر اضافه شد و متقاضیان این اولویت از امروز می‌توانند نسبت به دریافت ارز مبادله‌ای اقدام کنند. ساسان خدایی، مدیر ثبت سفارشات مرکز مبادلات ارزی، به ایسنا گفت: تصورمان این است که در هفته آینده اولویت هشتم نیز مشمول دریافت ارز مبادله‌ای شود. اولویت هشتم نیز شامل عصاره‌ها، لامپ‌ها، ریش‌تراش‌ها، ماشین‌آلات خاکبرداری، یخچال‌فریزر، لاستیک سواری، ماشین رختشویی و ماشین ظرفشویی است.

کد خبر 187486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز