همشهری آنلاین: کره شمالی به تازگی دستگاهی قدیمی را به عنوان یکی از بلند‌مرتبه‌ترین قهرمانان ملی این کشور اعلام کرده‌است.

کره شمالی

مقامات دولت کره شمالی اعلام کردند ماشین Lathe No.26 موفق به کسب مقام قهرمان کارگری در جمهوری دموکراتیک خلق کره و همچنین مقام اول درجه پرچم ملی کره شمالی شده است. اما این دستگاه که در کارخانه ماشین‌آلات نساجی پیونگ‌یانگ قرار دارد برای دریافت این عنوان بیشتر از توانش کار کرده است.

این دستگاه برای نیم قرن با ظرفیتش کار کرد، به عنوان قدمی برای مدرنیزه شدن، به کنترل رقمی رایانه‌‌ای یا سی‌ان‌سی تبدیل شد، و رهبر پیشین کره شمالی، کیم جونگ دوم به صورت شخصی با آن کار کرده‌است. عنوان قهرمان کارگری تا پیش از این بلند‌مرتبه‌ترین جایزه مدنی کره به شمار می‌رفت و درجه پرچم ملی بالاترین درجه این کشور بود که اکنون یک ماشین موفق به دریافت آنها شده است.

بر اساس گزارش لایو‌ساینس، اهدای مدال به ماشین‌ها تنها در کره‌شمالی رواج پیدا نکرده‌ است، سربازان آمریکایی نیز به روبات‌های خود به خاطر مجروح‌شدن در نبرد‌ها مدال قلب بنفش اهدا می‌کنند، به آنها ارتقا درجه داده و حتی برای آنها تدفین نظامی برگزار می‌کنند

کد خبر 187436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز