همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر بخواهید من برنامه تیم ملی را تغییر می‌دهم، اما با این کار دیگر به جام جهانی نمی‌رویم.

کارلوس ‌کی‌روش

به گزارش خبرگزاری فارس، کارلوس ‌کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی تیم ملی فوتبال ایران که برای انجام دیدار برابر کره جنوبی انجام شد،گفت: برای صعود به جام جهانی راه و روشی داریم که آن را مشخص کردیم، این مسابقات یک ماراتن است و دوی سرعتی نیز هشت مبارزه در آن وجود دارد، چیزی که برای ما مهم و هدف نهایی است قرار گرفتن بین تیم‌های اول و دوم گروه است.

ما این کار را با جمع‌آوری امتیازها باید انجام دهیم، ارزش سه امتیاز بازی برابر لبنان مثل امتیاز برابر کره است و چیزی که مهم است این است که ما امتیازات را جمع‌آوری کنیم.

وی افزود: پس در درجه اول سختی این مسابقات برای تمامی تیم‌ها خواهد بود. برای شما مثالی می‌زنم در گروه ما یکی از بهترین تیم‌ها یا بگویم شاید بهترین تیم در رده آخر گروه قرار دارد و همین ثابت می‌کند مسابقات تا چه اندازه سخت است و برای افراد سخت‌کوش ساخته شده است.

یک مثال دیگر؛ تیم استرالیا را می‌توانم بزنم، مسئله دوم هم بازی ما برابر کره جنوبی است که خیلی مهم خواهد بود، چیزی که مهم‌تر از این بازی است این نکته است که ما با دیدار برابر کره کارمان به پایان نمی‌رسد و بعد از این مسابقه 12امتیاز در پیش خواهیم داشت.

برداشت من از این بازی این است که خیلی مهم است، مسلماً آن چیزی که در توان داریم به کار می‌گیریم تا سه امتیاز مهم این دیدار را به دست بیاوریم، باز هم تکرار می‌کنم این ماراتن به اینجا ختم نمی‌شود و بعد از بازی با کره هم کار ادامه دارد.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به خبرنگار فارس، در مورد اینکه ما خوب گل نمی‌زنیم، خیلی راحت گل می‌خوریم و اینکه مهدی رحمتی با وجود تلاش فراوان برای تیم ملی این روزها در خروج‌های خود اشتباه می‌کند گفت: فوتبال ورزشی است که با احساس انجام می‌شود، اشتباهات بستگی به نوع تفکر افراد دارد، سال قبل ویکتور والدز اشتباه بزرگی کرد و باعث شد بارسلونا مسابقه را از دست بدهد اما این دلیلی نیست که او را کنار بگذارند و می‌بینید که او الان بازی می‌کند. در تیم من همه با هم می‌بریم و همه با هم می‌بازیم. اگر مشکلی هم وجود داشته باشد، باید با یکدیگر برطرف کنیم، با هم جشن می‌گیریم و با یکدیگر هم گریه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً در این سطح از بازی‌ها تمام تیم‌ها به یکدیگر نزدیک هستند، مطمئناً به اهدافمان می رسیم، گل می‌زنیم و نتایج لازمه را می‌گیریم. از نتیجه بازی قبلی برابر لبنان به هیچ وجه راضی نیستم اما واقعاً این ناعادلانه است که برد برابر ازبکستان را نمی‌بینیم و به آن اهمیت لازم داده نمی‌شود و این برمیگردد به اینکه برداشت درستی از مسابقات بین‌المللی نداریم، پس من دلیلی نمی‌بینم بخواهم هول شوم و با عجله تغییراتی را انجام دهم، چون تیمم نشان داده فوتبال خوبی را انجام می‌دهد.

کارلوس کی‌روش در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس در مورد اینکه قبل از بازی با لبنان لیگ را به مدت زیادی تعطیل کردیم اما نتوانست نتیجه بگیریم و بار دیگر برای دیدار برابر کره لیگ را به مدت زیادی تعطیل کردیم که این مسئله باعث انتقاد مربیان لیگ برتری شده است، عنوان کرد: اول توقع من از رسانه‌ها این است که برداشت و آنالیز جدید انجام دهد و این صحت ندارد که ما لیگ را 20روز تعطیل کردیم، ثانیاً وقتی پارسال من به ایران آمدم اولویت اول فدراسیون فوتبال صعود به جام جهانی بود و برنامه‌ای دقیق و تعیین شده به آنها ارائه کردند. در مورد آن برنامه بحث شد و با آن موافقت صورت گرفت.

این برنامه‌ای که تعیین شده و اولویت اول ما است، اگر می‌خواهید برنامه را تغییر می‌دهیم و به جام جهانی نمی‌رویم اینجا تصمیم قطعی که گرفته شد صعود به جام جهانی بود.

کد خبر 186779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز