همشهری آنلاین: «سیدحسین هاشمی» رئیس کمیسیون صنایع در مجالس چهارم، پنجم، هفتم و هشتم در واکنش به خبر «شناسایی 22 اخلالگر ارزی» که توسط رئیس جمهور در نشست با خبرنگاران عنوان شد، گفت: «اگر می‌دانستند چنین 22 نفری وجود دارد چرا تا حالا جلویش را نگرفتند؟ حالا که تب به جایی می‌رسد که می‌خواهد به کما برود به فکر افتاده‌اند؟ گفتن این مسائل زیاد مشکلی را حل نمی‌کند.»

سیدحسین هاشمی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: «اگر در اقتصاد عقلایی برخورد کنیم، با مردم صادقانه و به راحتی صحبت کنیم، به مردم نقش اول را دهیم و به مردم اعتماد کنیم وضعیت فعلی خیلی تعدیل پیدا می‌کند و دل نگرانی‌ها و دلشوره‌ها و آشفتگی‌های بازار یقینا کاهش پیدا می‌کند.»

رئیس کمیسیون صنایع در چهار دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «تیم اقتصادی دولت نتوانسته در زمینه نقش اصلی‌اش به درستی عمل کند.» گفت: «سال گذشته دکتر حسینی وزیر اقتصاد، شب قبل از یکی از جلسات غیرعلنی مجلس گفته بود که خبر یک سایت خبری منجر به بالا رفتن ارز شده است. بنده در جلسه مجلس گفتم که اگر با یک خبر سایت بخواهد یک اقتصادی متزلزل شود و قیمت ارز این قدر نوسان پیدا کند؛ وای به حال اقتصاد آن کشور!»

وی افزود: «این نشان می‌دهد ما گرفتاری‌مان خیلی بیش از اینهاست که با خبر یک سایت قیمت ارز این قدر جابجا شود. همان زمان هم در مجلس مطرح کردم که اگر با همین روند بروید امکان کنترل قیمت ارز برای شما وجود ندارد چون مبنای شما مبنای درستی نیست چراکه تولید را فراموش کرده‌اید.»

سیدحسین هاشمی تأکید کرد: «اگر سیاست حمایت از تولید را در یک سطح حداقلی و کف عملیاتی می‌کردند و چرخه تولید ما به لحاظ ارزی و ریالی تأمین می‌شد، شتاب نوسانات این سرعت را به خود نمی‌گرفت. اما متأسفانه تولید فراموش شد. وقتی تولید با چالش مواجه می‌شود، چند عارضه به دنبال دارد. قوی شدن تولید باعث تقویت اقتصاد ملی، بالا رفتن ارزش پول ملی، حل شدن مسئله اشتغال، شکل گرفتن صادرات و محدود شدن واردات می‌شود. و اگر عکس این باشد، خوب اتفاقی عکس هم رخ می‌دهد.»

وی درباره اظهارات سه شنبه یازدهم مهر ماه محمود احمدی‌نژاد که در نشست با خبرنگاران مطرح شد، گفت: «آقای احمدی‌نژاد پاسخ روشن و قانع کننده‌ای درباره بحث ارز نداد و درباره تولید، چیز امیدوار کننده‌ای مطرح نکرد.»

کد خبر 186734
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز