همشهری آنلاین: وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای در واکنش به اقدام آمریکا در خارج کردن نام منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی اعلام کرد: دولت آمریکا با این کار بر فهرست بلند اقدامات ضد ایرانی خود افزود.

فارس نوشت: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای به اقدام دولت آمریکا در خارج کردن نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی واکنش نشان داد.

این بیانیه به شرح زیر است:

دولت آمریکا سرانجام پس از سال‌ها پنهانکاری در حمایت از گروهک تروریستی منافقین، با خارج ساختن نام این گروهک منفور از فهرست تروریستی آن کشور، بر فهرست بلند اقدامات ضدایرانی خود افزود و با این اقدام خود بار دیگر ثابت کرد که رفتارهای این کشور با هیچ منطقی سازگاری ندارد.

اگرچه این گروهک پیش از این نیز آزادانه و بدون هیچ مانعی در آمریکا فعالیت می‌کرد، اما دولت آمریکا با این اقدام مغایر با مسئولیت‌های بین‌المللی خود ثابت کرد که همچنان با نگاه ابزاری به پدیده تروریسم از معیارهای دوگانه در این خصوص استفاده می‌کند و تروریسم از نظر این کشور به تروریسم خوب و بد تقسیم می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید این اقدام غیرمسئولانه دولت آمریکا که با بیش از دو سال فعالیت‌های پوششی و علنی برخی مقامات رسمی این کشور در حمایت از خارج ساختن نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست مزبور صورت گرفت، اعلام می‌دارد که این گونه اقدامات مغایر با تعهدات حقوقی و بین‌المللی آمریکاست و باعث مسئولیت آن دولت در کلیه اقدامات تروریستی گذشته، حال و آینده این گروهک خواهد شد که باید در قبال آن پاسخگو باشد.

پیشینه و عملکرد سیاه تروریستی گروهک منافقین در قبال ملت ایران و مزدوری رژیم صدام و شهادت هزاران نفر از مردم بی‌گناه و مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران به دست این گروهک، موضوعی نیست که برای افکار عمومی جهان پوشیده باشد و دولت آمریکا با این اقدام، رسماً و عملاً خود را همراه و حامی فعالیت‌های تروریستی و جنایات این گروهک بر ضد ملت‌های ایران و عراق و حتی اتباع آمریکایی قرار داده است.

کد خبر 186232
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز