گروه‌سیاسی: وزارت اطلاعات برای نخستین‌بار در تاریخ انقلاب اسلامی، مجموعه‌ای از دستاوردهای خود در زمینه کشف و خنثی‌سازی‌ خرابکاری صنعتی در مراکز زیرساختی کشور ازجمله صنعت نفت و گاز، دفاعی، مخابرات و انرژی هسته‌ای را به نمایش گذاشت.

خرابکاری

در نمایشگاهی که از سوی وزارت اطلاعات با عنوان «خرابکاری صنعتی» برای اصحاب رسانه برپا شده بود نمونه‌هایی از قطعات و تجهیزات تولیدشده توسط شرکت‌هایی درکشورهای آلمان، آمریکا، رومانی، اوکراین، چین، کره‌جنوبی و استرالیا به نمایش در آمده که نشان می‌دهد، در این قطعات به نوعی دستکاری شده است تا در زمان مشخص موجب اخلال در زیرساخت‌های کشور شود.

یکی از کشفیات وزارت اطلاعات کارت‌های بازی بود که به‌منظور ایجاد جو روانی، تخریب و حذف متخصصان ایرانی به عکس نخبگان علمی، سیاسی، نظامی و فرهنگی کشور منقوش شده بود تا با ارائه اطلاعات شخصی از محل زندگی و کار آنها نیروهای انسانی سرویس‌های اطلاعاتی غرب بتوانند اقدامات خرابکارانه خود را انجام دهند.

یکی از متخصصان وزارت اطلاعات که در این نمایشگاه به توضیح درخصوص کشفیات می‌پرداخت، درخصوص رویکرد سرویس‌های اطلاعاتی غرب نسبت به خرابکاری صنعتی گفت: هزینه کمتر و آثار مخرب‌تر نسبت به سایر شیوه‌ها، فقدان تبعات بین‌المللی برای طراحان آن و ایجاد جو روانی منفی ازجمله علت‌های این نوع خرابکاری‌هاست. این مقام آگاه همچنین کاهش توان اقتصادی، کاهش رشد علمی کشور و افزایش نارضایتی در جامعه را از دیگر اهداف خرابکاری صنعتی عنوان کرد.

وی افزود: غفلت و ناآگاهی افراد و شرکت‌هایی که در زمینه تهیه تجهیزات زیرساختی و حیاتی کشور فعال هستند و همچنین شرکت‌های مجازی‌ای که در خارج از کشور توسط سرویس‌های اطلاعاتی تشکیل شده از مهم‌ترین راهکارهای نفوذ دشمن و ایجاد خرابکاری است.به گفته وی این قطعات که بیشتر در زمینه انرژی هسته‌ای کاربرد دارند در همان کارخانجات سازنده به شکل نامحسوس دستکاری شده بودند.

وی با اشاره به شرکت‌های سازنده دستگاه‌ها و قطعات اظهار داشت: یکی از این شرکت‌ها EDWARDS است که دستگاه‌های فشارسنجی را تولید می‌کرد که قرار بود از آمریکا وارد کشور شود و در آن مواد منفجره جاسازی شده بود؛ این فشارسنج‌ها قرار بود در بخش انرژی هسته‌ای و صنعت نفت استفاده شود.این مقام آگاه موقعیت ژئوپلتیک و استراتژیک ایران و قدرت الهام‌بخشی آن را یکی از اهداف سرویس‌های جاسوسی غرب دانست و گفت: غرب بزرگ‌ترین رقیب خود در خاورمیانه را ایران می‌داند و همواره علیه کشورمان اقداماتی انجام می‌دهد که با ناکامی مواجه بوده است و ما این موضوع را از زمان جنگ تا‌کنون شاهد هستیم.

کد خبر 185838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز