سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و رعد و برق در حداقل 15استان و کاهش تا 10درجه‌ای دما در کشور هشدار داد.

وی افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که یک سامانه جوی از روز پنجشنبه از شمال غرب و شمال به ایران نزدیک می‌شود و تا روز شنبه به‌ترتیب از شمال غرب تا شمال شرق کشور را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به صدور هشدار سازمان هواشناسی در این خصوص افزود: بر این اساس از بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه ابتدا در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و سپس گیلان، مازندران، گلستان و دامنه‌های جنوبی البرز و سپس در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد که این شرایط از اواخر جمعه و طی روز شنبه خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را دربر می‌گیرد.

از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود که طی روز جمعه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان بارش از شدت بیشتری برخوردار بوده و دریای خزر نیز در این مدت مواج باشد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به ایسنا گفت: همچنین از عصر سه‌شنبه تا پایان هفته در برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. وی با اشاره به اینکه دمای هوا طی روز جمعه در نیمه شمالی کشور پنج تا 10درجه کاهش خواهد یافت، تأکید کرد: در عین حال انتظار می‌رود در روز شنبه در سایر نقاط کشور دمای هوا سه‌تا‌پنج‌درجه کاهش یابد.

همچنین علی محمدرضایی، مدیرکل روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور ضمن انتقاد از بی‌توجهی لازم متولیان بحران به هشدارهای هواشناسی گفت: با وجود اخطاریه‌های صادره درخصوص وقوع سیلاب در استان‌های شمالی باز هم شاهد بروز خسارت‌ بودیم. وی افزود: متأسفانه متولیان بحران کشور آنگونه که باید به هشدارهای هواشناسی توجه نمی‌کنند و با توجه به هشداری که درخصوص سیل در رشت و باران‌های قبلی آن دادیم، انتظار داشتیم با به‌کارگیری امکانات مورد نیاز و توجه به هشدارهای سیل توسط مسئولان بحران استان‌ها تمهیدات لازم درخصوص کاهش خسارات جانی و مالی در این خصوص اندیشیده شود.

کد خبر 185836
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز