همشهری آنلاین: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه مقرر شده کمیته سه جانبه‌ای برای تهیه و تصویب نظام رتبه‌بندی معلمان تشکیل شود، گفت: با تصویب این نظام نامه تحول اساسی در نوع «رتبه‌بندی» و «حقوق» معلمان آنها ایجاد خواهد شد.

معلم کلاس

مهدی نویدادهم در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: یکی از احکام سند تحول، استقرار نظام رتبه‌بندی معلمان است و بر این اساس معلمان پس از تایید شایستگی‌های خود به چندین گروه تقسیم خواهند شد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی چنین رتبه‌بندی وجود ندارد و این موضوع از لحاظ منزلت اجتماعی و دریافت حقوق معلمان علیرغم اینکه سنوات خدمت آنها متفاوت و کارایی و اثربخشی آنها بالاست وجود ندارد و به صورت یکسان درنظر گرفته شده است.

نوید ادهم تصریح کرد:‌ در حال حاضر معلمی که دارای یک سال سابقه تدریس است با معلمی که دارای 30 سال سابقه است با عنوان «معلم» نامیده می‌شوند، این در حالیست که در سایر اقشار از جمله نیروهای نظامی و اساتید دانشگاه این نظام رتبه‌بندی وجود دارد، لذا مقرر شد بر اساس این تجارب نظام رتبه‌بندی برای معلمان نیز لحاظ شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بر اساس این بخش از سند تحول بنیادین و در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، آنها نیز تاکید داشتند که این نظام رتبه‌بندی باید اجرا شود و یک طرح ضروری برای آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شد، کمیته سه جانبه‌ای با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و نظام رتبه‌بندی معلمان تهیه شود.

نوید ادهم با بیان اینکه این نظام نامه تا پایان دولت دهم تهیه و تصویب خواهد شد تاکید کرد: پس از تصویب و ابلاغ آن تمامی معلمان بر اساس این نظام‌نامه رتبه‌بندی شده و حقوق و مزایای دریافتی آنها نیز متاثر از این رتبه‌بندی خواهد بود. ضمن آنکه برای معلمان در پایه‌ها و سوابق مختلف عناوین جدیدی درنظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 185802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز