همشهری آنلاین - اسدالله بادامچیان: آنان که خیلی سیاستمدارانه تصور می‌کردند ایران جام زهر را خواهد نوشید و بهتر است امتیازی بگیرد و خواسته سلطه‌گران را برآورده سازد تا جام را ننوشد! حالا برای چندین بار متوجه می‌شوند که تحلیل آنها غلط است، به تحلیل‌های واقعگرایانه و آرمانگرایانه ایمان بیاورند و این هنوز آغاز راه است.

به گزارش همشهری آنلاین، یادداشت «اسدالله بادامچیان» قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با عنوان «آرمانگرایی واقع‌گرایانه و آغاز یک راه» در پایگاه اینترنتی این حزب منتشر شده است. یادداشت بادامچیان در ادامه آمده است:

«یک سناتور آمریکایی با چند نفر همدستانش قطعنامه‌ای برای تصویب کنگره آمریکا تهیه کرده است که آمریکا از این پس مسأله قابلیت ایران برای تهیه سلاح اتمی را مطرح کند نه آنچه تا کنون مطرح است که "تهیه سلاح اتمی ایران برای آمریکا قابل پذیرش نیست".

رادیو فردا نیز مصاحبه‌ای بسیار افتضاح با این سناتور داشت که سخنان یک سناتور دیگر را پخش کرد که این قطعنامه مثل قطعنامه‌ای است که آمریکا را گرفتار عراق کرد.

***
این سناتور آمریکایی یا نمی‌فهمد که حق قابلیت توان هسته‌ای برای همه کشورها در اساسنامه و مقررات آژانس بین‌المللی هسته‌ای ثبت است و نمی‌توان کشوری را از این حق منع کرد و اگر کشوری در صدد جلوگیری از این حق برآید او متجاوز به قوانین بین‌المللی است. یا این سناتور آنقدر از اینکه ایران به دانش هسته‌ای دست یافته است، عصبانی و ناراحت است که متوجه بیانات خود نیست و از شدت خشم و نگرانی و شکست تحریم و توطئه‌های آمریکا، حقوق و قوانین بین‌المللی را از یاد برده است.

آنچه می‌توان از این بیانات دانست این است که آمریکا در برنامه ضد حقوق مسلم ایران در دانش هسته‌ای شکست خورده است و توطئه‌هایش به ضرر آمریکا شده است. و نیز این طرح آمریکا مانع دستیابی ایران به دانش هسته‌ای نشده و نمی‌شود. و همچنین برای حمله نظامی، همه ادعاهای آمریکا، دیگر بهانه‌ای نمی‌باشد و از نظر بین‌المللی هم ادعای آمریکا دیگر قابل پذیرش نیست و در پی بهانه‌ای می‌گردد که بهانه حمله نظامی آمریکا باشد که آن هم در موقعیت فعلی به شدت به ضرر آمریکاست.

***
نکته بعدی قابل استفاده از این طرح سناتور آمریکایی که در مصاحبه او نیز در رادیو فردا مشخص بود، این بود که تحریم‌های آمریکا علیه ایران با همدستی اتحادیه اروپا شکست خورده است زیرا وی به صراحت می‌گفت تحریم‌ها در کشورها اثرات گوناگونی داشته‌اند؛ در آفریقای جنوبی موثر بود، در کوبا هیچ اثری نداشت، در کشورهای مثل چین و کره شمالی بازدارنده نبود. در ایران هم بیشتر روی مردم اثر گذاشته، ولی در حکومت تاثیری نگذاشته است و باید منتظر نتایج آن نبود و این طرح را داده‌ایم.

***
قرآن به صراحت می‌فرماید: « إن الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة ألا تخافوا ولا تحزنوا »
بحمداله مقاومت مکتبی و اسلامی ملت ما، به رهبری ولی امر مسلمین در مسیر پیروزی است. آنان که خیلی سیاستمدارانه تصور می‌کردند ایران جام زهر را خواهد نوشید و بهتر است امتیازی بگیرد و خواسته سلطه‌گران را برآورده سازد تا جام را ننوشد! حالا برای چندین بار متوجه می‌شوند که تحلیل آنها غلط است، به تحلیل‌های واقع‌گرایانه و آرمانگرایانه ایمان بیاورند و این هنوز آغاز راه است.

منبع : پایگاه اینترنتی حزب موتلفه اسلامی

کد خبر 185365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز