شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دادگستری عراق از سمت خود استعفا داد. ظاهراً دلیل این اقدام وی نارضایتی از سیاست‌های دولت عراق بوده است.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، براساس اعلام امروز (شنبه 11 فروردین) تلویزیون بغدادی الشرقیه به نقل از محافل وزارت دادگستری عراق، هنوز نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق این استعفا را نپذیرفته است.

الشیبلی در انتخابات دسامبر 2005 به عنوان نامزد فهرست ایاد علاوی، نخست‌وزیر سابق عراق به پارلمان وارد شد و هنوز مشخص نیست چه اقداماتی در دولت مالکی که اکثریت آن در دست شیعیان و کردهاست، باعث شده وی از سمت خود استعفا دهد.

10 کشته بر اثر حملات

بر اثر یک سلسله حملات که امروز در عراق انجام شد، دستکم 10 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. پنج عراقی زمانی جان باختند که مواد منفجره جاسازی شده در یک خودرو مقابل بیمارستانی در شهرک صدر منفجر شدند. بنا به اعلام وزارت کشور در بغداد، 23 تن دیگر نیز جراحات سطحی برداشتند.

در حله، واقع در 100 کیلومتری جنوب بغداد نیز در حمله‌ای مشابه دو تن کشته شدند. بنا به اعلام پلیس، 23 نفر دیگر هم مجروح شدند.

در شهر ترکمن‌نشین طوس خورماتو (Tus Churmatu) واقع در 180 کیلومتری شمال بغداد نیز بر اثر انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده دو تن کشته شده و 11 نفر دیگر مجروح شدند.

در زوایرا (Suweira) نیز یک عابر بر اثر انفجار بمب کشته شده و سه تن دیگر مجروح شدند.

کد خبر 18536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز